واحدتحلیلی خبری باشگاه خبرنگاران جوان مرودشت
چرا زوج ها تک فرزندی را دوست دارند؟
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 21:25
زنان شاغل برای ایفای دو نقش مادری و فعالیت اجتماعی تحت فشارند.
چرا زوج ها تک فرزندی را دوست دارند؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ مائده سادات زرگری :
 
خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است.هر تغییر ارزشی در خانواده مسبب تغییر در جامعه می‌شود.یکی از ارزش‌هایی که در سال‌های اخیر دچار تغییرات بسیاری شده،‌ فرزندآوری و روند رشد جمعیت است.هرم سنی جمعیت ایران در حال انتقال از جوانی به پیروی و نرخ باروری در ایران کاهش یافته است.
 
تا نیم قرن قبل روند فرزندآوری در کشور بسیار طبیعی بود و به‌طور کلی میانگین، هر خانواده از شش فرزند برخوردار بود که در گذر به سمت مدرنیته، علل فردی، فرهنگی و اجتماعی، این روند را تغییر داد و روند معکوس به خود گرفت به گونه‌ای که امروزه فرزندآوری در کشور ما، به عنوان یک بحران برای دهه‌های اخیر قلمداد می‌شود.
 
هادی،28  ساله، آتش‌نشان درباره مشکلات اقتصاد و کاهش فرزندآوری می‌گوید:  3 سال از ازدواجم می‌گذرد و تا 5 سال آینده قصد فرزند داشتن ندارم، زیرا من و همسرم مشغول تحصیل و کار کردن هستیم و کمبود حقوق ماهیانه‌ام در این مورد بی تأثیر نیست. همچنین زهره 32 ساله وکیل دادگستری، درباره عقب ماندن از فعالیت اجتماعی خود با فرزند داشتن می‌گوید: اگر فرزندی داشته باشم مجبورم بیشتر وقتم را با او بگذرانم و از فعالیت اجتماعی عقب می‌مانم، پس فرزندآوری را به 5 سال آینده موکول می‌کنم.
 
*فکر آینده فرزند و کاهش فرزندآوری
 
فقر یکی از عوامل مؤثر در کاهش باروری است.ذهنیت برخی زنان ایرانی غرب‌زده شده است و بیشتر تمایل به تحصیل، تفریح و دیگر مسائل مربوط به خودشان دارند تا فرزندانشان.
 
دکتر امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس درباره روند کاهش فرزندآوری معتقد است: هیچ عاملی مانند آموزش و پرورش نمی‌تواند در تغییر جمعیت موثر واقع شود.باید آموزش را از مدرسه شروع کنیم.باروری مانند گذشته و بدون برنامه‌ریزی صورت نمی‌گیرد، بلکه از طریق انتخاب و با برنامه‌ریزی طولانی مدت صورت می‌گیرد.والدین حتی به فکر جهزیه و ازدواج و آینده فرزندشان هم هستند.
 
*ترس از تنها ماندن و کاهش باروری
 
طلاق دارای آثار و پیامدهای عمیق اقتصادی، اجتماعی و روانی بر مردان و زنان مطلقه، فرزندان طلاق و اجتماع است.متأسفانه آمار طلاق روز به روز رو به افزایش است.
 
براساس آمار ثبت احوال ، بیشترین آمار طلاق مربوط به 5 تا 10 سال ابتدای زندگی مشترک است.بیشتر زوج‌ها ترجیح می‌دهند از این دوره بحرانی بگذرند و بعد پدر و مادر شوند.با توجه به افزایش سن ازدواج که برای خانم‌ها بین 25  تا 29 سال رقم خورده است ، خانمی که در سن 29 سالگی ازدواج می‌کند و می‌خواهد 5 سال هم از زندگی مشترکش بگذرد تا مطمئن شود زندگی پایدار دارد و بعد مادر شود به سن 34 سالگی می‌رسد که درنهایت می‌تواند یک فرزند داشته باشد.به دلیل مشکلاتی که برای فرزندان مادران بالای 30 سال بوجود می‌آید،ترس از بچه‌دار شدن هم در سنین بالا وجود دارد که موجب روی آوردن به تک فرزندی خواهد شد.
 
طلاق‌های عاطفی هم که در بین برخی خانواده‌های ایرانی رواج یافته و مسبب تنها ماندن زن در عین متأهل بودن است،از عوامل تأثیر گذار در کاهش تمایل خانم‌ها به فرزندآوری می‌باشد.
 
*امکانات جدید مهمتر از زنان قدیم
 
تمایل زنان به فعالیت اجتماعی و کسب درآمد افزایش یافته که بتوانند فرزندانشان را با امکانات بهتری وارد جامعه کنند.با توجه به نظریه‌های فمنیستی که زنان خانه دار را قربانیان یک گزینه‌ اشتباه می‌خوانند و آنها را محکوم عقب ماندگی می‌دانند، گروهی از زنان به امر اشتغال و تحصیل بیشتر روی آورده‌اند.این طرز فکر موجب فعالیت بیشتر آنها و رسیدگی کمتر عاطفی به فرزند می‌شود که باز هم آنها را از داشتن فرزند می‌هراساند.در گذشته والدین فقط دغدغه برطرف کردن نیازهای اولیه‌ کودک داشتند و کار کردن پدر به تنهایی کفایت  می‌کرد.در حال حاضر توقع فرزندان بیشتر شده و والدین مجبورند بیشتر فعالیت کنند و کمتر برای فرزندشان وقت بگذارند.
 
دکتر غفار‌تبریزی روانشناس در این باره می‌گوید: والدین می‌خواهند خودشان هم از زندگی بهره ببرند به‌جای اینکه امکاناتشان را با چند فرزند تقسیم کنند و فرزندان امروز در خواست امکانات بیشتری از والدین دارند. والدین آنقدر برای نیازها گاهی بی‌مورد فرزند تلاش می‌کنند که فرصت رسیدگی را به خود ندارند.به همین دلیل زوج‌های جوان به تک فرزندی روی می‌آورند.
 
*دولت دست به کار شود
 
با توجه به شرایط جمعیتی کشور ضروری است که حل مسئله کاهش فرزندآوری برنامه‌ریزی صورت گیرد تا این مشکل تبدیل به بحران جمعیتی نگردد.دولت باید با اجرای برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل مشکلات اقتصادی، امر فرزندآوری را برای جوانان هموار کند.برخی از زوج‌های جوان علاقه زیادی به فرزندآوری دارند اما به علت ترس از مشکلات اقتصادی و تأمین نیاز آینده فرزند از این مسئله امتناع می‌کنند.باید بیانات رهبر معظم انقلاب که هشدار پیر شدن جامعه را گوشزد می کنند ، مورد توجه تمام مسئولان کشور قرار گیرد.

 


در فاجعه «منا» از حاجیان فارس، 16 نفر کشته، 7 نفر زخمی و 26 نفر مفقود شدند + اسامی
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 21:6


در فاجعه ای که روز پنج شنبه در صحرای «منا» رخ داد، 26 نفر از حاجیان استان فارس مفقود شدند.

به گزارش سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سرویس سیاسی شیرازه،  فاجعه انسانی روز پنج شنبه «منا» آن قدر بزرگ و غمبار بود که در صدر اخبار جهان قرار گرفت. از آنجایی که 131 تن از کشته شدگان این حادثه، از حاجیان کشورمان بودند، قلب مردم و مسئولین را جریحه دار کرد و موجی از نگرانی و تشویش خاطر آن ها را فراهم آورد. حالا همه امکانات کشور برای انتقال مجروحین و کشته شدگان و مشخص علت ماجرا بسیج شده است اما هنوز تعدادی زیادی از حجاج پس از گذشت 2 روز به کاروان های خود مراجعه نکردند و مفقود هستند.

اسامی 16 نفر از حاجیان استان فارس که در حادثه منا جان باختند به شرح زیر است:

اسماعیل جعفری    24010
عبدالصمد جمشیدنژاد    24016
حسین محمدی    24016
مختاری اکبری    24016
اسکندر ناصری    24016
نادعلی امینی    24016
عباس لطفی    24010
حسین جوانی    24037
محمد خندان    24037
قاسم رحمانی    24037
حمید کره ش جوکار    24037
نعمت الله منصوری    24037
علی رضا نظربرومند    24037
رجب نعمتی    24037
حسین حیاتی  24037
محمد راکعی 24019

حاجیان استان فارس که در این حادثه زخمی شدند 7 نفر هستند که اسامی آن ها به شرح ذیل است:
 عبدالصمد جمشید نژاد، مجد حسینی، علی کفسال از کاروان 24016، حسین پیرو از کاروان 24015، نیری از کاروان 24010 آباده و فضل الله الماسی از کاران 24037 شیراز و محی الدین سید باقری از کاروان 24019 شیراز در این حادثه مصدوم شدند.


اسامی 26 نفر از حاجیان استان فارس که تاکنون به کاروان های خود مراجعه نکرده اند:
عبدالرسول ابراهیمی 24010
داود امیرآبادی 24010
عزت اله ایزدی 24010
عطاء اله برزگر 24010
مرتضی خالو احمدی 24010
علیرضا رفیعی 24010
عبدالرضا سلیمی 24010
حبیب اله شریفی 24010
عطاء اله منصوری 24010
ایرج نعمت الهی 24010
حسن پیروی 24016
علی میرزا حسینی دهقانی 24016
احمد خادمی 24016
ولی اله خانی 24016
حسن خواجه پور 24016
حمید دریانورد 24016
غلامرضا عسکری 24016
 عبدالعزیز فرح 24016
جلیل قاسمی 24016
علی محمد خادم زاده 24019
محمد ذاکری 24019
غلام حسین زارع 24019
بهرام مجد 24019
علی نعمت زاده 24019
سید ابوالقاسم یغطین 24019
شهباز آقاشناس 24037

 

حادثه منا باعث ازرده خاطر شدن ملت ها
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 16:54

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه دلخراش منا را به امت اسلام ،خانواده های داغدار و رهبر معظم انقلاب تسلیت میگوییم و از خداوند منان طول عمر بازماندگان را خواستاریم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 

حسین برزگر

.مدیر باشگاه خبر نگاران جوان واحد مرودشت


ویژه برنامه های شهادت امام باقر(ع) در مرودشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 11:0

 

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، ویژه برنامه های هیئات مذهبی مرودشت در خصوص مراسم شهادت امام محمد باقر علیه السلام به شرح ذیل است:

هیات انصار المهدی مرودشت

کانون فداییان مهدی مرودشت



:: برچسب‌ها: ویژه برنامه های شهادت امام باقر(ع) در مرودشت,
طرح شهید جهاد مغنیه بزرگترین اردوی تشکیلاتی کشور است
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 20:13

مسئول طرح جهاد مغنیه بسیج دانش آموزی استان فارس بیان داشت: طرح شهید جهاد مغنیه بزرگترین اردوی تشکیلاتی است که در سازمان بسیج دانش آموزی اجرا می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری مرودشت نا ، طرح شهید جهاد مغنیه مسئولان فرهنگی و رسانه بسیج دانش آموزی به میزبانی مرودشت برگزار گردید.

حجت الاسلام سید علیرضا حامدی مسئول بسیج دانش آموزی فارس

در این طرح که به مدت دو روز در سیدان مرودشت برگزار گردید، بیش از دویست دانش آموز بسیجی از شهرهای مهر، گراش، قادرآباد، زرقان و شیراز حضور داشتند.

مسئول طرح جهاد مغنیه بسیج دانش آموزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مرودشت نا بیان داشت: طرح شهید جهاد مغنیه بزرگترین اردوی تشکیلاتی کشور است که در سازمان بسیج دانش آموزی اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا حامدی افزود: این اردوی تشکیلاتی در یک مرحله آموزش های لازم را در مدت 5 روز در اختیار فرماندهان واحدهای مقاومت قرار داد و در مرحله دوم آموزش های لازم در اختیار مسئولان فرهنگی و رسانه های واحدهای مقاومت قرار می گیرد.

حجت السلام سید علیرضا حامدی بسیج دانش آموزی استان فارس

حامدی اظهار داشت: دوره جهاد مغنیه فرماندهان واحدهای مقاومت در پادگان امام علی(ع) برگزار گردید و دوره جهاد مغنیه مسئولان فرهنگی و رسانه های واحدهای مقاومت در شهرستان های مرودشت، استهبان، فیروزآباد، آباده، سپیدان و جهرم در حال اجرا است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، سازماندهی نیروهای بسیجی در راستای ارتقای بعد فرهنگی در مدارس است و این امر محقق شد و از اول مهر مدارسی پویا، فعال، پرشور و کارآمد خواهیم داشت.       

 


عروس و داماد مرودشتی در روز عروسی درخت کاشتن
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 20:10


عروس و داماد مرودشتی با کاشت درخت در روز عروسی خود در جهت ترویج فرهنگ درختکاری گام برداشتند.

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، زوج مرودشتی در روز عروسی خود در یکی از باغ های اطراف مرودشت دو نهال کاشتند.

محمد مهدی نجاتی(داماد) در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: هدف ما ترویج فرهنگ درختکاری در شهرستان مرودشت و استان فارس است و امیدواریم با فرهنگ سازی در زمینه درختکاری بتوانیم شهر، استان و کشوری سبز داشته باشیم.

نجاتی افزود: ما اولین زوجی هستیم که در شهرستان مرودشت در روز عروسی خود اقدام به درختکاری کردیم و از انجمن همگام با طبیعت مرودشت که زمینه این اقدام را فراهم کردند تشکر می کنیم.

در پایان کمال شهبازی یکی از فرهنگیان عضو انجمن همگام با طبیعت مرودشت، یک جلد کتاب به این زوج مرودشتی اهدا کرد.

عکس عروسی در مرودشت



افتتاح پل جاده دهبید
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 10:14

اشت: به دلیل تامین امنیت مردم مرودشت در هنگام عبور قطار و به واسطه موقعیت مکانی پل، ضرورت داشت که روند ساخت آن تسریع یابد.

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، پل جاده دهبید با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افتتاح گردید.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد بیان داشت: این پل در محوری واقع شده است که یکی از ورودی های شهر مرودشت و راه ارتباطی برخی روستاهای به شهر مرودشت است و دانشگاه پیام نور در این محور قرار دارد و دانشگاه دولتی هم در همین مسیر در حال ساخت است.

محمدمهدی برومندی افزود: به دلیل تامین امنیت مردم مرودشت در هنگام عبور قطار و به واسطه موقعیت مکانی پل، ضرورت داشت که روند ساخت آن تسریع یابد.

پل روستای دهبید مرودشت

برومندی اظهار داشت: ساخت یک پل دیگر در مسیر شهرک صنعتی فتح آباد و نقطه اتصال مرودشت به کنار گذر اصفهان شیراز از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: اعتبار لازم برای احداث پل مذکور در نظر گرفته شده است و در حال حاضر تملک زمین و اعتراض مالکان نسبت به قیمت گذاری املاک، این پروژه ها را با مشکل روبرو کرده است و از اداره راه و شهرسازی و فرمانداری انتظار می رود در راستای احقاق حقوق مردم و رفع مشکل اقدام نمایند.

برومندی تصریح کرد: در مسیر راه آهن شیراز اصفهان مرودشت تنها شهری است که ایستگاه راه آهن ندارد و با توجه به جایگاه گردشگری مرودشت، عدم احداث ایستگاه راه آهن در مرودشت برای مردم مرودشت ومردم ایران یک مشکل اساسی محسوب می شود.

افتتاح پل راه آهن جاده دهبید مرودشت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: در قانون بودجه 94 اعتبار ایستگاه راه آهن مرودشت در نظر گرفته شده و مکان زمین کاملا مشخص است.

برومندی افزود: در حال حاضر بین متصرفان و مالکان زمینی که برای احداث ایستگاه راه آهن مرودشت در نظر گرفته شده است اختلاف حقوقی وجود دارد و از اداره راه و شهرسازی تقاضا دارم با اجرای مواد 8 و 9 قانون هرچه سریع تر زمین را تملک نموده تا ساخت ایستگاه راه آهن مرودشت آغاز گردد.

وی افزود: ایستگاه راه آهن مرودشت نسبت به سایر ایستگاه های کشور متفاوت است و با توجه به حساسیت وزیر راه و شهرسازی در این خصوص، معماری آن بین دانشگاه های کشور به مسابقه گذاشته که با بنای تاریخی تخت جمشید متناسب باشد.

وی اظهار داشت: این ایستگاه قرار بود در خارج از شهر احداث شود و با پیگیری های موثر از کفه آهوچر در نزدیکی زرقان به داخل مرودشت منتقل گردید.



روحانی:حادثه مکه مکرمه موجب تالم خاطر امت اسلامی شد/آمادگی ایران برای مساعدت های درمانی
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 15:58

تهران- ایرنا- رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی حادثه دلخراش در مکه مکرمه و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از حجاج در موسم حج ابراهیمی را موجب تالم خاطر امت اسلامی دانست و بر آمادگی کشورمان برای مساعدت های درمانی تاکید کرد.

 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًی لِّلْعَالَمِینَ
جان باختن و جراحت تعدادی از حجاج بیت الله الحرام از جمله تعدادی از حجاج عزیز ایرانی در حادثه مکه مکرمه موجب تأسف و تألم اینجانب گردید.
در این ایام که مصادف با موسم حج ابراهیمی است و انظار و قلوب مسلمانان بیش از پیش معطوف به سرزمین وحی است؛ بی شک این حادثه دلخراش موجب تألم خاطر امت اسلامی گردیده است.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده های آسیب دیدگان، طلب مغفرت برای جان باختگان، آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدتهای درمانی، برای عموم حجاج از جمله حجاج عزیز کشورمان حج مقبول و سعی مشکور توأم با امنیت و صحت مسألت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران»


امام جمعه موقت مرودشت: فریب چهره خندان دشمن را نخوریم
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 15:45

امام‌جمعه موقت مرودشت گفت: باید حس دشمن‌شناسی خود را تقویت کرده و مراقب افکار پلید دشمنان باشیم و فریب چهره خندان آن‌ها را نخوریم.

به گزارش سایت خبری  مرودشت نا ، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: امروزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند و یکی از راه‌های رسیدن به اهداف آنان استفاده از ماهواره‌ها و نمایش فیلم‌های مبتذل است که باعث دور شدن از تربیت صحیح اسلامی می‌شود.

وی در ادامه با گرامی‌داشت 20 شهریورماه به مناسبت شهادت آیت‌الله مدنی امام‌جمعه تبریز که به‌دست منافقان کوردل به شهادت رسید گفت: همواره شهدای محراب نقش بسزایی در برپایی انقلاب داشته‌اند که امروزه دشمنان با راه‌اندازی و به‌کارگیری حربه‌های مختلف و گروه‌های متعددی قصد ضربه زدن به آن را دارد.

کلانتری در ادامه از جنایات آل سعود در منطقه به‌عنوان وحشی‌‌ترین انسان‌ها یاد کرد که با کودک‌کشی و ویران کردن بیمارستان‌ها و مساجد برای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دوستی و تعامل به تمام نقاط دنیا سخن گفت و عنوان کرد: ملت ما همواره باید مراقب دشمن بزرگ، آمریکای جنایتکار باشد و حس دشمن‌شناسی خود را تقویت کرده و فریب چهره خندان و نقاب پوشیده آمریکایی‌ها را نخورد.

وی در ادامه سخنان خود با تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن شهادت امام جواد (ع) به تمام شیعیان دنیا و مسلمانان جهان اظهار داشت که همواره باید ادامه‌دهنده راه معصومان خود باشیم و خدای ‌نکرده با غفلت مدیون خون شهدا نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش 23 شهریورماه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و بیان کرد: مردم باید برای تشکیل ازدواج آسان از مهریه‌های سنگین و آن‌چنانی خودداری کنند و هیچ دلیل و معنایی ندارد که به‌خاطر یک‌سری مسائل چشم‌وهم‌چشمی تاریخ تولد را مهریه کنند و با تبعیت از مولای متقیان و حضرت زهرا (س) راه ازدواج آسان را برای جوانان همواره فراهم سازند.


تمام آسیب های بازی کلش آف کلنز
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 15:35

 

«کلش آف کلنز» که به یکی از پرطرفدار‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در میان جوانان و خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است، علاوه بر ایجاد حداقل ۲۰ آسیب مخرب در حوزه روانشناسی یک بازی اعتیاد آور و مخرب شناخته شده است.

 

به گزارش سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان مرودشت به نقل از مرودشت نا در «کلش آف کلنز» همه کاربران باید تخریب کنند و بی‌رحم باشند به همین دلیل است که در روند این بازی ضعیف ترها، زودتر مورد آسیب قرار می‌گیرند (همان اصلی که در قانون جنگل حکمفرما است) از این رو افراد وارد شده به فضای بازی، مدام نگران این هستند که قلعه شان مورد دستبرد قرار نگیرد.
 
«کلش آف کلنز» که به یکی از پرطرفدار‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در میان جوانان و خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است، علاوه بر ایجاد حداقل ۲۰ آسیب مخرب در حوزه روانشناسی یک بازی اعتیاد آور و مخرب شناخته شده است.
 
به عقیده صاحبنظران، سیاستگذاران و روانشناسان بازی «جنگ قبایل» نه تنها با آموزه‌های اخلاقی، دینی و فرهنگی سرزمین ایران سنخیتی ندارد، بلکه روحیه تخریب گری را تقویت کرده و زمینه بی‌قراری و استرس را در افراد به‌وجود می‌آورد. روانشناسان ضمن هشدار جدی به خانواده‌ها «جنگ قبایل» را جنگ با تمام مفاهیم متعالی و زیبای انسانی در زندگی بر شمردند.
 
به عقیده دکتر علی اکبر ارجمند نیا - روانشناس تربیتی و دانشیار دانشگاه تهران، این بازی برخلاف بازی‌های رایانه‌ای که تا پیش از این معمول بود و به صورت انفرادی انجام می‌شد، معمولاً به صورت اشتراکی انجام می‌شود اگرچه که می‌توان به صورت انفرادی نیز به بازی کلش آف کلنز پرداخت. از این رو این بازی هم مضرات بازی‌های رایانه‌ای فردی و هم مضرات بازی‌های رایانه‌ای گروهی را به همراه خواهد داشت.
 
۲۰ آسیب جدی بازی کلش آف کلنز
 
گذشته از این افراد از گروه‌های سنی مختلف همبازی یکدیگر می‌شوند در حالی که امکان دارد یک کودک نداند همبازی یک فرد بزرگسال شده که از لحاظ سنی اختلاف فاحشی با او دارد به همین دلیل احتمال بروز آسیب در افراد افزایش پیدا می‌کند. ارجمند نیا با اشاره به این موضوع افزود: این بازی که در بین کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و زن و مرد به محبوبیت رسیده است، به داخل خانواده‌ها نفوذ و به همین دلیل در اکثر موارد، زمینه مشکلات و ناراحتی‌های بی‌شماری را پدیدار کرده است.
 
 
جالب این است که در طراحی این بازی فنون روانشناسی بخوبی رعایت شده است تا به این ترتیب افراد بیشتری مجذوب آن شوند، به گونه‌ای که افراد با غرق شدن در این بازی، با تقویت کننده‌های کاذب و غیرانسانی روبه رو می‌شوند و آن دسته از افرادی که نمی‌توانند این نیازها را در عالم واقع برآورده کنند بهترین فرصت را پیدا می‌کنند تا به این واسطه امتیاز بگیرند.
 
وی در ادامه به امکان ارسال پیام در این بازی اشاره کرد و گفت: «کلش آف کلنز» در قالب یک شبکه اجتماعی نیز ایفای نقش می‌کند چراکه امکان ارسال پیام در فرآیند این بازی فراهم شده است تا بازی‌کنندگان در خصوص بازی تبادل نظر کرده یا به گفت‌و‌گو بپردازند این در حالی است که در اکثر موارد مشاهده شده افراد از این امکانات برای صحبت کردن در مورد مسائل خارج از بازی استفاده می‌کنند به گونه‌ای که پیام‌های غیر مرتبط با بازی رد و بدل شده و باعث می‌شود این ویژگی از بازی به یک تهدید تبدیل و از این طریق احتمال آسیب‌های متعدد افزایش پیدا کند.
 
آسیب‌های پنهان
 
اخبار و مطالعات حکایت از این دارد، یک پنجم کاربران بازی‌های رایانه‌ای در تمام دنیا، ایرانیان هستند. به این معنا که کشور ایران با وجود سهیم بودن یک درصد از جمعیت دنیا، ۲۰ درصد از کاربران بازی‌های رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است که البته بخش عمده‌ای از این جمعیت مشغول بازی کلش آف کلنز هستند.
 
دکتر ارجمند نیا ضمن بیان این نکته مهم و قابل تأمل، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این بازی فردی موفق‌تر است که توانایی تخریب بیشتر داشته باشد، درست نقطه مقابل آن خصوصیتی که می‌توان برای یک انسان موفق و سالم از لحاظ روحی و جسمی در نظر گرفت. در این بازی روحیه برتری‌جویی و تخریب گری به گونه‌ای قوت می‌گیرد که جان سایرین بی‌ارزش خواهدشد زیرا فرد اجازه کشتن سربازان خود را پیدا می‌کند.
 
ضمن اینکه تخریب کردن مساوی با کسب غنیمت و امتیاز بیشتر است، موفقیت مساوی با بالا رفتن سطح بازی و پذیرفتن سطح بالاتر مساوی با تخریب بیشتر است.
 
علاوه بر این تأسف بیشتر آنجا است که هر چه سطح موفقیت فرد بازی‌کننده بالاتر می‌رود بر میزان استرس و اضطراب او افزوده می‌شود زیرا ولع و هیجان بیشتری برای ادامه بازی و رسیدن به مراحل بالاتر پیدا می‌کند به گونه‌ای که اکثر فعالان بازی «کلش آف کلنز» معتقدند در مراحل پایین‌تر راحت‌تر می‌توان از این بازی صرف نظر کرد، اما هرچه به مراحل بالاتر نزدیک می‌شوند، قدرت انصراف از ادامه بازی را از دست خواهند داد.
 
در طول این بازی مخرب، فرد تلاش می‌کند از قلعه خود محافظت کرده ضمن اینکه به تخریب قلعه‌های اطراف خود بپردازد و با تخریب بیشتر به غنایم بیشتری دست پیدا کند در حالی که در جامعه انسانی و به دور از فضای مجازی، نوعدوستی شرط موفقیت و پیشرفت و کسب آرامش در زندگی خواهد بود.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های بازی «کلش آف کلنز» این است که علاوه بر سپری کردن وقت و زمان برای رسیدن به مراحل بالاتر، می‌توان با پرداخت هزینه‌ای مشخص، در مدت زمان کوتاهی به مرحله مد نظر کاربر، راه پیدا کرد که به عقیده دکتر ارجمند نیا، در هر دو مورد، فرد بازنده است چراکه در انتخاب اول وقت گران قیمت خود را از دست می‌دهد و در انتخاب دوم، پولی که برای به دست آمدن آن زحمت کشیده، به هدر می‌دهد. ضمن اینکه متأسفانه فرد هنگام بازی متوجه آسیب‌هایی که به جان می‌خرد نیست و در این توهم به سر می‌برد که در حال پیشرفت است و همین نیاز به پیشرفت است که باعث می‌شود، این بازی پر آسیب را ادامه دهد.
 
 
در این بازی بشدت اعتیاد آور و وقت گیر، سطح خودآگاهی کاهش پیدا کرده و به همین دلیل متوجه گذر زمان و کاری که انجام داده نیست، (معمولاً خطاهای افراد در نتیجه بی‌قراری، خستگی و نداشتن خود آگاهی سر می‌زند) چراکه بواسطه بازی کلش آف کلنز بی‌قرار، خسته و دچار نبود خود آگاهی می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از والدین اظهار می‌کنند، فرزند شان با اینکه ساعت‌ها مشغول بازی بوده است ولی تصور می‌کند کمتر از ۳۰ دقیقه سرگرم بوده است.
 
همچنین آنچه در سایر بازی‌ها وجود نداشته و جز و مضرات بازی «جنگ قبایل» به حساب می‌آید این است که در سایر بازی‌های رایانه‌ای، شروع و شروع مجدد بازی در اختیار کاربر است در حالی که در این بازی شروع مجدد بازی به اختیار فرد نیست زیرا بازی از سوی سایرین در حال انجام است و هر لحظه امکان حمله آنها وجود دارد به همین دلیل است که گلایه بسیاری از مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره، بیدار شدن ناگهانی همسرشان در نیمه‌های شب برای شروع مجدد بازی است.
 
در «کلش آف کلنز» همه کاربران باید تخریب کنند و بی‌رحم باشند به همین دلیل است که در روند این بازی ضعیف ترها، زودتر مورد آسیب قرار می‌گیرند (همان اصلی که در قانون جنگل حکمفرما است) از این رو افراد وارد شده به فضای بازی، مدام نگران این هستند که قلعه شان مورد دستبرد قرار نگیرد. به همین دلیل نمی‌توان پذیرفت این بازی مخرب و نگران‌کننده که برای آن هیچ محدودیتی وجود ندارد با تمام ابعاد منفی، بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی که بواسطه آن ایجاد می‌شود،
 
برای پر کردن اوقات فراغت افراد طراحی شده است. از این رو روابط اجتماعی افراد بویژه کودکان و نوجوانان را مختل می‌کند، به گونه‌ای که در دوست‌یابی هایشان چندان موفق نخواهند بود، ضمن اینکه دانش‌آموزان و حتی دانشجویان با افت تحصیلی فاحش مواجه شده‌اند.
 
شعاع نگرانی‌ها
 
هر فرد در هر گروه سنی باید یکسری ویژگی‌ها را در خود نهادینه کند و از پس مسئولیت‌های مختلف بر آید، در حالی که این قبیل بازی‌ها افراد را از آموزش مهارت‌ها و انجام مسئولیت‌ها باز می‌دارد.
 
به گفته دکتر علی اکبر ارجمند نیا، «کلش آف کلنز» نمونه بارزی از این بازی‌ها است که تنها به گروه خاصی از افراد آسیب وارد نمی‌کند زیرا همه گروه‌های سنی در شمار طرفداران آن هستند و به همین واسطه هر کدام از این گروه‌ها با آسیب‌های خاص خود مواجه می‌شوند، به عنوان مثال کودکان در مرحله رشد قرار دارند و لازم است به مهارت‌های اجتماعی تجهیز شوند و بازی‌های انفرادی، گروهی و حرکتی و فیزیکی انجام دهند، چراکه کودک سرشار از انرژی است و باید این انرژی را تخلیه کند و همواره شاد و پر نشاط باشد، در حالی که با آلوده شدن به بازی «کلش آف کلنز» از سپری کردن وقت به منظور آموزش مفاهیم پایه‌ای و اصولی باز می‌ماند و به جای تجربه عینی، تجربه مجازی کسب می‌کند که آسیب رسان است و جنبه‌های رشدیافتگی کودک را مختل می‌کند.
 
وی در خصوص آسیب‌های ناشی از بازی «جنگ قبایل» در سنین نوجوانی گفت: عمده‌ترین انتظار از یک نوجوان هویت‌یابی و شناخت خود است. نسل جدید که به هیج عنوان هویت عاریه‌ای را نمی‌طلبد، به دنبال یافتن هویتی است که با تعامل و جست و جو به دست آمده باشد و بدیهی است در رویارویی با یک محصول وارداتی که در شرایط حساس هویت‌یابی به او عرضه شده است، تبعاتی بسیار منفی را دریافت و هدفی غیراز آن چیزی که در نظر داشت رصد خواهد کرد زیرا بواسطه این بازی پر آسیب، بر اغتشاش، حواس پرتی، نگرانی، بی‌حوصلگی، آشفتگی‌های هیجانی و تمام فاکتورهایی که خاص دوره بحرانی نوجوانی است، افزوده می‌شود.
 
 
وی اظهار کرد: بزرگسالان سالم هم آنهایی خواهند بود که از عهده تکالیف فردی و اجتماعی خود بخوبی برآیند و به نوعی باری از دوش جامعه بردارند در حالی که با کمال تأسف، محبوبیت این بازی مخرب در ادارات هم نفوذ کرده است و بسیاری از کارمندان مشغول این بازی هستند که بی‌قراری و اضطراب حاصل از آن وظایف کاری ‌آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
کانون متزلزل شده بسیاری از خانواده‌ها بواسطه این بازی نگران‌کننده نیز حائز اهمیت است چراکه نهاد خانواده برای به آرامش رسیدن و فراهم‌سازی فضای روانی مناسب نیازمند وقت گذاشتن همه اعضا است در حالی که این بازی از اعضای خانواده، شخصیت‌هایی در خود تنیده می‌سازد، به ساختار خانواده و دایره مسئولیت‌های پدر ومادر خدشه وارد می‌کند و در نهایت به سردی روابط میان زوجین می‌انجامد. متأسفانه در پاره‌ای از موارد دیده شده تمام اعضای خانواده به انجام این بازی می‌پردازند که دور از انتظار نیست آسیب‌های کلش آف‌کلنز که هم معلول و هم علت است به پیکره خانواده تزریق شود.
 
راهکارها
 
این بازی به گونه‌ای طراحی شده که در صورت حمله قبایل دیگر، به کاربران هشدار داده می‌شود بسرعت خود را در جریان بازی قرار دهند و به تخریب بپردازند. دکتر علی اکبر ارجمند نیا توصیه کرد: امکان هشدار دهنده را غیر فعال کنند و یقین داشته باشند هر زمان مانع ضرر شوند، منفعت کسب می‌کنند.
 
وی به والدین پیشنهاد کرد از کنار این بازی مخرب به سادگی عبور نکنند و به هر ترتیبی شده سعی کنند فرزندان خود را از آن دور کنند. البته انتظار این را داشته باشند که نتوانند به سادگی از پس این کار برآیند، زیرا باید به خاطر داشته باشند اعتیاد به این بازی درست مانند اعتیاد به مواد مخدر عمل می‌کند و فرد معتاد به تنهایی قادر به نجات و بیرون کشیدن خود از ورطه تباهی نیست و نیاز‌مند کمک اطرافیان خواهد بود.

دوچرخه سوار مرودشتی به آباده رسید
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 15:26
حسن رضایی در سفری دو ماهه با دوچرخه شهرستان مرودشت را به قصد زیارت حرم امام رضا علیه السلام ترک کرده است.

 

به گزارش سایت خبری باشگاه خبرنگاران مرودشت  به نقل از  مرودشت نا   دوچرخه سوار بسیجی مرودشتی در مسیر سفر به مشهد به آباده رسید.

حسن رضایی، با شعار اصلاح الگوی مصرف آب و بحران آب را جدی بگیریم، در سفری دو ماهه با دوچرخه شهرستان مرودشت را به قصد زیارت حرم امام رضا علیه السلام ترک کرده است.

رضایی که تابلوی هشدار بحران خشکسالی را با خود حمل می کند، با همکاری اداره آبفا مرودشت در مسیر سفرش بروشورهایی برای آموزش مصرف بهینه آب توزیع می کند.

او می گوید: من دغدغه اصلاح الگوی مصرف آب دارم و امیدوارم روزی برسد که این دغدغه همه مردم شود، حتی اگر کمبود آب هم نداشته باشیم.

این دوچرخه سوار که بگفته خودش سالی یکبار مسیر زیارت مشهد را می پیماید، با بیان اینکه ورزش دوچرخه‌سواری علاوه بر سلامتی جسم و روح انسان، موجب کاهش ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود و همچنین لزوم نهادینه کردن این ورزش، اظهار داشت: چند سالی که شاهد کمبود منابع آب هستیم، بر آن شدم در وسع خودم پیام صرفه جویی مصرف آب را طی این سفر به مردم نقاط مختلف برسانم.

وی در پایان با تشکر از استقبال مسئولین آبفا و اداره ورزش و جوانان آباده، گفت: طی این دو ماه سفرم مسئولیت خانه و خانواده بر دوش همسرم است که از وی تشکر می کنم و امیدوارم گام کوچکی برای اصلاح الگوی مصرف آب که به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است برداشته بردارم.

این دوچرخه‌سوار بسیجی در نظر دارد مسیر یک‌هزار و 300 کیلومتری مسیر مرودشت به مشهد مقدس را در مدت‌زمان دو ماه رکاب بزند و ضمن معرفی ظرفیت‌های شهرستان مرودشت تابلوهای بهینه مصرف کردن آب را در مناطق و مراکز مختلف مسیر پیش‌بینی‌شده به تصویر بکشد.

 


45 درصد دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شیراز ‌خانواده‌ای فرهنگی دارند
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 10:56
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس:
45 درصد دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شیراز ‌خانواده‌ای فرهنگی دارند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: 45 درصد از دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شیراز دارای خانواده‌ای فرهنگی هستند که برای آموزش‌وپرورش افتخار است.

خبرگزاری فارس: 45 درصد دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شیراز ‌خانواده‌ای فرهنگی دارند
 

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حمیدرضا آذری عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور در جهرم که در تالار علامه امینی این شهر با حضور جمعی از مسئولان محلی و فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در آموزش‌وپرورش شعار «آموزش معجزه است» باید محقق و اهمیت آموزش در جامعه تبیین شود.

وی افزود: آموزش، نگرش و رفتار انسان را تغییر می‌دهد که این خود باعث پیشرفت در جامعه است و اگر ما امروز دغدغه مهاجرت را از روستاها به شهرها و از شهرها به کلان‌شهرها داریم، باید امکانات آموزشی‌ را در تمام نقاط کشور بدون تبعیض ببریم تا افراد برای تحصیل نیازی به مهاجرت نداشته باشند و این مهم در آموزش‌وپرورش به توجه ویژه نیاز دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: زمانی در جامعه آموزش‌های صحیح به افراد داده شود، شاهد کم شدن ناهنجاری‌ها و افزایش استحکام بنیان خانواده‌ها خواهیم بود که این ما را کمک می‌کند تا به سمت جامعه ایده‌آل حرکت کنیم.

این مقام مسئول افزود: سرانه آموزش در کشور مطلوب نیست و برای هر دانش‌آموز ما مقدار چندانی هزینه نمی‌کنیم که مطلوب آموزش نیست و هنگامی یک نماینده مجلس از فرار مالیاتی 75 هزار میلیارد تومانی خبر می‌دهد باید سعی کنیم این فرارها را به فرصت تبدیل کنیم و پول‌ها را در جاهای مناسب مانند آموزش به کودکان به‌کار ببریم.

وی در پایان بیان داشت: امروز فرمول انسان‌شناسی از فرمول‌های ریاضی و فیزیک مهم‌تر است و من از تمام شما برگزیدگان کنکور می‌خواهم پس از ورود به دانشگاه و حضور در جامعه به‌عنوان نیروهای کار این نظام آموزش‌وپرورش را از یاد نبرید چراکه یک قرارگاه فرهنگی است و خوشحالم که بگویم 45 درصد از دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان شیراز دارای خانواده‌ای فرهنگی هستند که برای آموزش‌وپرورش افتخار است.


کارمند فرمانداری مرودشت، دو کتاب نوشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 13:1

شیراز- ایرنا- فریبرز صارمی کارشناس مسئول دهستان ها و شوراهای اسلامی شهرستان مرودشت دوجلد کتاب با عناوین حقوق ساخت وسازها و حقوق دهیاری ها تألیف،چاپ ومنتشر کرد.

 

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، این دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق عمومی در دانشگاه علوم و تحقیقات فارس بیان کرد: نهاد نو پای دهیاری که پس از اجرایی شدن قانون شوراها پا به عرصه وجود گذاشته است اغلب برای مردم و حتی مسئولین نا شناخته است و موازین مرتبط با این نهاد ، پراکنده ، ناکافی و بعضا متضاد است که در کتاب ( حقوق دهیاری ها ) توصیف و تحلیل موازین ذیربط سعی در شناساندن نهاد مزبور شده است.
وی در باره کتاب « حقوق ساخت و سازها » گفت::این کتاب درباره تحلیل حقوق حاکم برساخت و سازها در خارج از محدوده و حریم شهرها و در درون محدوده روستاها و خارج از محدوده روستاها در حوزه عملکرد دهیاری ها و بخشداری ها است.
کتاب حقوق ساخت و سازها اولین اثری است که به این مقوله پرداخته است که اغلب ساخت و سازهایی که خارج از محدوده روستاها و شهرها بدون رعایت موازین قانونی صورت پذیرفته بیشترین آسیب را هم به زیست محیط کشور وارد کرده است.
همچنین ساخت و سازهای بدون مجوز و یا بی قاعده منظر طبیعی کشور را نیز نا زیبا کرده است که در آن موضوعاتی از قبیل ساخت و سازهای روستایی ، عوارض متعلقه به ساخت و سازها ، مرجع وضع ، کاهش و افزایش عوارض و همچنین مرجع اخذ عوارض ، تخلفات ساختمانی و مراجع مرتبط با این امر تفکیک اراضی و .... به تفصیل مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است.
نویسنده این دو اثر اعلام داشت:تمام مراحل تهی و تالیف این کتاب بدون حمایت نهاد یا سازمان خاصی بوده است.


زنگ خطر سالک....
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 19:10

بیمارى سالک یالیشمانیوز پوستى که به زبان افغانها سال دانه میباشد شایع ترین بیمارى پوستى است که براثر گزش جنس ماده نوعى پشه خاکى به انسان منتقل میشود.بیشترین زمان فعالیت این پشه هنگام غروب وبعدازان یعنى درتاریکى شب است.پشه ازخون انسان ودیگرحیوانات تغذیه میکند.
سالک یک بیمارى پوستى طولانى مدت که گاهى همراه بادرداست وبه دوشکل شهرى وروستایی تقسیم میشود.
سالک شهرى: حدود دوتاهشت ماه پس ازگزش, ناحیه گزیده شده متورم سرخ رنگ وبدون درد خواهدشدوکم کم زخم بزرگى درناحیه شکل میگیرد.این زخم درمناطق بازبدن مانند صورت پا ودست بیشتردیده میشود.ضایعه به اهستگى وطى حدود شش ماه تایک سال بهبود مییابد که درصورت عدم درمان مناسب درمحل زخم یک جوشگاه فرورفته ودائمى باقى میماند.مخزن بیمارى درنوع شهرى انسان وگاهى سگ میباشد.

سالک روستایی یامرطوب:دراین نوع سالک, چندهفته پس ازگزش پشه زخم هاى متعددى درنقاط بازبدن که مورد گزش قرارگرفته اندپیدا میشود.ضایعات معمولا ترشح دار ومرطوب هستندومعمولا چهارتاشش ماه بعد بهبودمی یابند ولى ازخود جوشگاه اثارپوستى پایدار ونامناسبى به جامیگذارند.

مخزن اصلى بیمارى سالک روستایی یک جونده به نام جربیل بزرگ است .

بهترین مکان ها براى رشد وتکثیراین پشه خاکى مناطق گرم وتاریک ومرطوب مانند انبارى هاى قدیمى, شکاف هاى عمیق دیوارها,اماکن متروکه ومخروبه,محل تجمع زباله وکود هاى حیوانى میباشد.
براى پیشگیرى از گزش این پشه وابتلا به سالک راه هایی را پیشنهاد میکنیم؛هنگام خوابیدن درفضاى بازازپشه بنداستفاده کنید, درهاى ورودى وپنجره ها را باتورى هاى ریز بپوشانید,ازنگهدارى دام وطیور درمنزل خوددراى کنید, ازانباشتن خاکروبه ونخاله ساختمانى وکودهاى حیوانى درمناطق مسکونى اجتناب کنید, شکاف عمیق دیوارها رابه دقت تمیزکنید,ازرهاشدن فاضلاب درمعابرخوددارى کنید.
ازراه هاى درمان پزشکى این بیمارى میتوان به فریزکردن واستفاده ازامپول گلوکانتین اشاره کرد.


گردهمایی فرمانداران وبخشداران استان
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 19:57

ایجادحس مسئولیت پذیری مردم باعث حضورپرشورآنان درانتخابات می شود
مقیمی رئیس ستادانتخابات کشورامروزدرگردهمایی فرمانداران ،معاونان فرمانداران وبخشداران فارس با بیان این مطلب افزود: فعالیت مجریان انتخابات بایددرچارچوب قانون ، آیین نامه های انتخاباتی ومصوبات قانونگذارباشد.
مقیمی براهمیت تسلط واشراف کامل فرمانداران ،معاونان و بخشداران به قانون و آیین نامه های انتخابات تاکیدکرد وگفت به همین منظورقبل ازبرگزاری انتخابات ازمدیران اجرایی در این زمینه آزمون گرفته خواهد شد.
افشانی استاندارفارس نیزبرضرورت ایجاد فضایی آرام دراستان وفراهم کردن زمینه حضورسلایق مختلف در انتخابات تاکید کردگردهمایی فرمانداران وبخشداران استان.

همچنین حضور محمدقاسم قاسمزاده بخشدار بخش مرکزی مرودشت از نکات قابل توجه باشگاه خبرنگاران جوان واحد مرودشت بود.


نادر امیدوار برای دومین سال پیاپی رییس شورای شهر شد
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 19:52
نادر امیدوار و فریدون اتابکی کاندیدای ریاست شورا شدند که نادر امیدوار با کسب 7 رای در مقابل 4 رای فریدون اتابکی برای دومین سال متوالی به عنوان رییس شورای شهر مرودشت انتخاب گردید.

 

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، جلسه انتخابات هیات رییسه شورای شهر مرودشت با حضور سرپرست فرمانداری برگزار گردید.

سرپرست فرمانداری مرودشت بیان داشت: شبکه های مجازی با مشکلاتی همراه است در جلسات آینده شورای تامین به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات مجلس، تصمیماتی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

محمد رسول زارع افزود: به علت اینکه فضای شبکه های اجتماعی، غیر مجاز است ما نباید ورود پیدا کنیم.

زارع بیان داشت: خبرنگارانی که در جلسات حاضر می شوند دارای یک مجوز از اداره ارشاد هستند و از این لحاظ قابل پیگیری و برخورد هستند اما کسانی که در شبکه های اجتماعی مسئله را مطرح می کنند به دنبال تعریف یک جایگاه برای خود هستند.

وی افزود: در شبکه های مجازی تعداد خواسته هایی که مطرح می شود زیاد است و توانایی انجام این میزان خواسته وجود ندارد.

شورای شهر مرودشت، براهیم همایون، علی اکبر همت ، محمد علی خسروی،

نادر امیدوار رییس شورای شهر مرودشت بیان داشت: شورای چهارم خوش درخشید و عملکرد شورای چهارم بی سابقه و زبانزد عام و خاص در شهرستان مرودشت است و مردم از عملکرد تک تک اعضای شورا راضی هستند.

امیدوار افزود: اعضای شورای شهر با انتقاد سازنده موافق هستند اما برخی افراد در شبکه های اجتماعی جسورانه و بدون مدرک مطالبی را مطرح می کنند که این موارد را انتقاد نامید.

وی بیان داشت: ما طبق خواسته سرپرست فرمانداری در شبکه های اجتماعی ورود پیدا نکردیم اما بی احترامی ها در این فضا بسیار است و از فرمانداری می خواهیم در این خصوص ورود پیدا کنند زیرا در صورتی که بی احتراامی ها در این فضا رایج شو زنگ خطری برای مسئولان محسوب می شود.

امیدوار اظهار کرد: به عنوان یک شهروند و عضوی از شورا از فردا با افرادی که در شبکه های اجتماعی به اعضای شورا بی احترامی می کنند مقابله خواهم کرد و چنانچه اعضای شورای شهر امنیت نداشته باشند و شان، منزلت و جایگاه افراد حفظ نشود، خدمات دهی کمتر می شود و این در حالی است که همه اعضای شورای شهر برای خدمت به مردم به این فضا ورود پیدا کرده اند.

شورای شهر مرودشت

فریدون اتابکی عضو شورای شهر مرودشت بیان داشت: یکی از دلایلی که انتخابات هیات رییسه با تاخیر انجام شد این بود که تعطیلات شورا قبل از این تاریخ واقع شد.

اتابکی افزود: اعتماد مردم در انخاب اعضای شورا با وجود ده ها کاندید دیگر که ادعای خدمت رسانی داشتند در واقع یک فرصت طلایی است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات، برخی مسائل جلسات و خدمات ما را تحات الشعاع قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: از جایگاه موثر و ویژه مجلس نباید غافل شد و طرفداری از نماینده مجلس یا کاندیدای خاصی برای انتخابات مجلس، تکلیف ما محسوب می شود و باید در انتخابات مجلس با حفظ شان و جایگاه خود موثر باشیم.

محمد رسول زارع سرپرست فرمانداری مرودشت

در پایان انتخابات هیات رییسه برگزار شد و نادر امیدوار و فریدون اتابکی کاندیدای ریاست شورا شدند که نادر امیدوار با کسب 7 رای در مقابل 4 رای فریدون اتابکی برای دومین سال متوالی به عنوان رییس شورای شهر مرودشت انتخاب گردید.

علی اکبر همت، اسماعیل استواری، ابراهیم همایون، محمدعلی زارع و مهیار قیصری به ترتیب به عنوان نائب رییس شورا، منشی، سخنگو، خزانه دار و نماینده شورای شهرستان انتخاب شدند.


قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار + جدول
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 12:3

کیا سراتو2000 اتوماتیک در بازار به قیمت 84 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت روز انواع خودروهای داخلی و وارداتی به شرح زیر است:

 
خودروهای داخلی
 

خودرو

قیمت

سمند SE

27 میلیون و 400 هزار تومان

سمند LX

29 میلیون و 400 هزار تومان

پژو GLX 405

27 میلیون و 800 هزار تومان

پژو پارس سال

34 میلیون و 300 هزار تومان

پژو 206 تیپ 5

33 میلیون و 800 هزار تومان

رانا LX

30 میلیون و 800 هزار تومان

رنو تندر اتوماتیک E2

46 میلیون و 500 هزار تومان

سایپا SE 111

19 میلیون و 800 هزار تومان

سایپا SL 151

15 میلیون و 400 هزار تومان

تیبا SX  یورو 4

23 میلیون و 600 هزار تومان

کیا سراتو2000 اتوماتیک

84 میلیون و 300 هزار تومان

برلیانس 330 H اتوماتیک

53 میلیون تومان

مگان 2000 تیپ 2

105 میلیون تومان

لیفان X50 اتوماتیک

56 میلیون و 500 هزار تومان

مزدا 3 تیپ 3 صندوقدار

105 میلیون تومان

MVM 530

39 میلیون و 500 هزار تومان

خودروهای وارداتی
 

خودرو

قیمت

ولستر دو ایربگ

106 میلیون تومان

هیوندای i20 تیپ 6

76 میلیون و 500 هزار تومان

سوناتا LF فول

152 میلیون تومان

آزرا فول 2014

235 میلیون تومان

جنسیس 2013

260 میلیون تومان

سانتافه IX45

183 میلیون تومان

کادنزا فول 20114

237 میلیون تومان

اسپورتیج فول 2015

144 میلیون تومان

لندکروز 6 سیلندر GXR فول 2015

610 میلیون تومان

کمری هیربد LE

158 میلیون تومان

یاریس هاچ بک 2015

107 میلیون تومان

پورشه کاین 6 سیلندر

920 میلیون تومان

پورشه پانامرا 8 سیلندر

1 میلیارد و 300 میلیون تومان

مازراتی گیبلی  2014

1 میلیارد و 820 میلیون تومان


نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 11:49

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سپاه رزمایش اقتدار ثارالله را در تهران برگزار می‌کند

خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ متاسفانه پس از مذاکرات با برداشت هایی از سوی برخی مسئولان مواجهیم که این نوع برداشت ها حق مردم، فداکاری ها و حماسه های آنها نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در نشست خبری افزود: موضوعی که در مقطع کنونی مطرح است بحث اقتدار دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و در واقع استمرار آمادگی های دفاعی و توسعه قدرت و توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: یکی از برداشت هایی که پس از مذاکرات می شود، این است که ما با مذاکره و توافق مثلاً سایه شوم جنگ را از سر مردم و کشور برداشتیم و یا اینکه از طریق مذاکره و گفتگو با دشمن، امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران تامین شده است.

جعفری افزود: این نوع برداشت ها حق این مردم و حق آن همه فداکاری و حماسه های آنها و حق مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی نیست.

فرمانده کل سپاه گفت:‌ بیش از ربع قرن از دوران دفاع مقدس می گذرد و با وجودی اینکه دشمنان در پی تعرض به نظام جمهوری اسلامی بودند و تلاش داشتند از طریق تحمیل جنگ، مانع توسعه انقلاب اسلامی شوند اما به اقرار دوست و دشمن آنچه مانع عملی نشدن تهدیدات دشمن بوده، عواملی محسوب می شود که اخیراً دشمنان ما به آن اعتراف کرده اند.

وی افزود: از جمله این عوامل روحیه دشمن ستیزی و غیرت و روحیه انقلابی مردم ماست که در طول تاریخ پس از انقلاب به مردم جهان نشان داده شد .

جعفری آمادگی های دفاعی نیروهای مسلح و فناوری تسلیحاتی به خصوص در عرصه فناوری های موشکی ، شناوری و هوایی را عاملی بازدارنده خواند و گفت: خودکفایی صنعت دفاعی ما نیز که از برکات 8 سال دوران دفاع مقدس است، عامل بازدارنده دیگری محسوب می شود .

وی افزود: برخورداری نظام ما از رهبری مقتدر ، هوشمند ، حکیم ، شجاع و انقلابی و اعتماد مردم به نظام و رهبری و سیاست های نظام و حمایت مردم از مجموعه نظام اسلامی از دیگر عوامل اصلی بازدارندگی در رابطه با بحث جنگ بوده است.

جعفری گفت: رهبران دشمنان بارها اعلام کرده اند که موضوع توافق هسته ای حتی می تواند زمینه را برای جنگ های احتمالی افزایش دهد و یا بر تصمیم گیری های نظامی تسهیل ایجاد کند و ما نباید این برداشت ها را ناشی از عوامل دیگری غیر از عواملی که برشمردم بدانیم.

وی تصریح کرد: البته طبیعی است که قطعنامه های پس از توافق برخی قطعنامه های شورای امنیت را بی اعتبار کند اما همه می دانیم که هیچ گاه صدور قطعنامه ها علیه ایران، جرات آغاز حمله به خاک ایران را باعث نشده است.

جعفری گفت: شاهد بوده ایم و هستیم و اخیراً هم اظهارات مختلفی از طرف مسئولان امریکایی مطرح می شود با این عنوان که چشم انداز هر نوع جنگی آن هم با ایران، تیره و تار است و این سخنان این مفهوم را می‌رساند که دشمنان ، جنگ های مستقیم را نه تنها با ایران بلکه با ملت های مقاوم و هدف دار، بی تاثیر می دانند.

وی افزود: دشمنان به شدت از مواضع انقلابی و ادامه استقامت و مقاومت ایران اسلامی نگران هستند و مواضع آزاردهنده انقلاب ایران را یاد می کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: در این شرایط ما باید بر اصول و شعارهای انقلابمان ایستادگی کنیم و بر محور اصلی قدرت جمهوری اسلامی که مقابله با ظلم و ستم و حمایت از مظلومان و محرومان است، بایستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت :‌ همگان بدانند که پس از توافق هسته ای، دشمنی آمریکا نه با ما تمام شده و نه کاهش پیدا کرده است .

جعفری افزود : آنچه در مقطع کنونی به عنوان مسائل پس از توافق موجب نگرانی است، نگرانی از تهدیدهای نظامی ، امنیتی یا غیره نیست ، چرا که کسی در شرایط فعلی درباره تقویت توان دفاعی کشور تردیدی ندارد.

وی گفت: نگرانی پس از توافق این است که کسانی فکر کنند دشمنی آمریکا با ما تمام شده و یا کاهش پیدا کرده است و پس از این تحلیل ها اقداماتی صورت گیرد و راه هایی با این نگاه های ساده اندیشانه به دشمن، باز شود که اینها نگران کننده است .

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان با ما تغییر نکرده و بلکه ابزارهای آنها عوض شده است، تصریح کرد : دشمن بیشتر به سمت رویکرد تهدیدات نرم سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی روی آورده است .

وی گفت : همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند پاسخ این نوع تهدیدات پس از توافق، اتخاذ مواضع انقلابی و با صراحت بیشتر از سوی مسئولان نظام است .

جعفری گفت : مقام معظم رهبری پس از پایان مذاکرات از روز عید سعید فطر این ترفند و برنامه جدید دشمن را افشا کردند و از آن زمان به بعد این تذکرات رهبری به مسئولان کشور در مقاطع مختلف ادامه پیدا کرده است .

وی گفت : روشن است که دشمن بعد از توافق به دنبال نفوذ از طریق برنامه های نرم سیاسی و اقتصادی است تا بتواند در منطقه تاثیر بگذارد و باید با این موضوع مقابله شود.

فرمانده کل سپاه گفت :‌ باید اقتدار نظامی ، دفاعی و مردمی ما همچنان حفظ شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: رزمایش اقتدار ثارالله با حضور بیش از 50 هزار بسیجی در قالب 250 گردان، فردا و پس فردا در تهران برگزار می‌شود.

جعفری افزود: این رزمایش به منظور آمادگی برای مقابله تهدیدات دفاعی، امنیتی، امداد و نجات و همچنین تمرین نیروها برگزار می‌شود.

وی گفت: در این رزمایش گردان های امام حسین (ع)، امام علی (ع)، بیت المقدس، ‌عاشورا،‌ کوثر و الزهرا (س)، بسیج و همچنین گردان های امداد و نجات حضور دارند.

جعفری افزود: برنامه های رزمایش نیروهای مسلح معمولا در نیمه دوم سال برگزار می شود و بر این اساس ارتش و سپاه 20 رزمایش را از جمله رزمایش های زمینی، دریایی، هوایی و امنیتی در دست اجرا دارند که برخی از این رزمایش ها به اطلاع خواهد رسید.

فرمانده کل سپاه گفت: در رزمایش ثارالله که در تهران برگزار می شود بخشی از آمادگی نیروهای مردمی به نمایش گذاشته می‌شود و مردم کشورمان و دیگر کشورها اقتدار نیروهای مسلح را شاهد خواهند بود.


بازدید مسوولین حوزه دانش آموزی از طرح هجرت3
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 15:18

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه طرح هجرت دانش آموزی امروز مسوولین حوزه بعد از حضور در کامفیروز و شرکت در طرح اردو های جهادی از طرح هجرت در بخش مرکزی مرودشت بازدید کردند.

حسین برزگر مسوول شورای فرهنگی و یونس دیلمی مسوول روابط عمومی حوزه ازبازدیدکنندگان این برنامه بودند.

ابتدا یونس دیلمی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا طرح های بسیج بخصوص طرح هجرت را ز راه های رسیدن به خلوص نیت ابراز کرد.

حسین برزگر در جمع دانش اموزان ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای هفته دولت طرح هجرت را یکی از بهترین طرح ها و ایده های بسیج دانش آموزی دانست و گفت:طرح هجرت راهی است برای درک و شناخت اندکی از کار های شهدا است.امروز شما در گرما مشغول به کار هستید تا یاد و خاطره شهدا را زنده کنید و به ملت های جهان  بگوییدکه پشتیبان ولایت و رهبری هستید.ما دانش آموزان بسیجی مرودشت از اینجا به ملت های مظلوم غزه ،فلسطین  ،لبنان ،عراق میگوییم که تا آخر با شما هستیم و خسته نمیشویم..همچنین در حاشیه این مراسم حسین برزگر از تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم گفت و تاکید کرد که مبارزه با دجال واره یکی از راه های مبارزه با تهاجمات فرهنگی است.

 


یادواره شهدای هفته دولت در مرودشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 14:28

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دیروز8شهریور1394در مسجدالرسول مرودشت یادواره هدای هفته دولت با حضور مسوولین و مردم برگزار شد.

 



:: برچسب‌ها: باشگاه , خبرنگاران, جوان, :, برگزاری, یادواره, شهدای, هفته, دولت , در , مرودشت,
زمین لرزه دهرم فراشبند را لرزاند .
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 22:19

زمین لرزه ای به بزرگی 4 ریشتر دهرم فراشبند را لرزاند . به گزارش شبکه لرزه نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت 15 و 23 دقیقه و 43 ثانیه امروز رخ داد. این زمین لرزه در عمق 3 کیلومتری زمین ثبت شده است.دهرم از توابع شهرستان فراشبند در حدود بیش از 140کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

وقوع زمین لرزه در دهرم فراشبند


نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد: توسعه گردشگری مرودشت می تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 22:13
نماینده مرودشت بیان کرد: با در نظر گرفتن تمام ظرفیت های شهرستان مرودشت، اگر یک برنامه ریزی دقیق و قوی صورت بگیرد فقط توسعه گردشگری و توجه به تخت جمشید می تواند بسیاری از نیازها و درآمدهای کشور را پاسخگو باشد.

 

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح کارخانه کاغذ در شهرک صنعتی فتح آباد بیان داشت: مردم شهرستان مرودشت در تمام عرصه های انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون نقش موثر داشته اند و همچنان نیز نقش آفرینی می کنند.

محمدمهدی برومندی در خصوص پراکندگی جمعیت مرودشت بیان داشت: جامعه روستایی 64 درصد از جمعیت شهرستان مرودشت را به خود اختصاص داده است.

محمد مهدی برومندی نماینده مرودشت

برومندی افزود: شهرستان مرودشت دارای 140 هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیست هزار حلقه چاه کشاورزی است و دارای دو سد ملاصدرا و درودزن است و مجموع این ظرفیت ها سبب شده است شهرستان مرودشت مقام اول کشاورزی در کشور را در بسیاری از حوزه ها به خود اتصاص دهد.

وی بیان داشت: در حوزه صنعت، نخستین پتروشیمی خاورمیانه در مرودشت افتتاح شده است و طرح توسعه پتروشیمی و واحد سوم پتروشیمی شهدای مرودشت امسال به بهره برداری می رسد و با راه اندازی آن، کشور از نظر تولید کودهای ازت اوره و آمونیاک بی نیاز می گردد.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمام ظرفیت های شهرستان مرودشت،  اگر یک برنامه ریزی دقیق و قوی صورت بگیرد فقط توسعه گردشگری و توجه به تخت جمشید می تواند بسیاری از نیازها و درآمدهای کشور را پاسخگو باشد.  

وی اظهار داشت: یک هتل با فضایی مناسب در تخت جمشید وجود دارد که از ابتدای انقلاب اسلامی تحویل ارتش بوده است و مکاتبات تحویل آن به میراث فرهنگی صورت گرفته است و اگر این اتفاق بیفتد زمینه اشتغال بیش از هزار نفر صرفا برای استقرارگردشگران خارجی به وجود می آید.

برومدی افزود: کارخانه آزمایش مرودشت روزانه 2000 یخچال و لوازم خانگی تولید می کرد اما در جریان خصوصی سازی به گروهی واگذار شد که کننده کار نبود.

وی تاکید کرد: آزمایش به یک عقده در این شهرستان تبدیل شده است و دستاویزی برای عدم تمایل سرمایه گذاران ب فعالیت در شهرستان تبدیل شده است و تکلیف آزمایش ولو با تشکیل هیات حمایت دولتی و جذب سرمایه گذار جدید باید مشخص گردد.

محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در کارخانه کاغذ

برومندی اظهار داشت:  با توجه به وجود صنایع مادر پتروشیمی در مرودشت، اخیرا مجوز شرکت شهرک های صنعتی شیمی، پتروشیمی و نفت به مرودشت داده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از صنایعی را که ما به شدت دنبال می کنیم کارخانه تراکتورسازی است. در حال حاضر محصولات کشاورزی 23 استان کشور توسط کمباین داران فارس برداشت می شود اما همین کمباین داران و سایر کشاورزان استان فارس و جنوب کشور باید از تبریز تراکتور خریداری کنند و ایجاد کارخانه تراکتورسازی در مرودشت می تواند به اشتغال جوانان این شهرستان کمک زیادی نماید.

وی در خصوص عدم کارآیی سیستم بانکی بیان داشت: یکی از عللی که باعث کشیده شدن ترمز صنعت و تولید در استان فارس شده است روندیاست که سیستم بانکی در پیش گرفته است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی تلاش بسیاری می کند اما بانک ها تولید کنندگان را متوقف کردهو همکاری لازم را انجام نمی دهند و اگر قرار است موانع تولید در استان فارس مرتفع گردد باید به مسئله بانک ها ورود کرد.


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت فارس: جبران بیکاری ناشی از آزمایش سخت است
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 22:10
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت فارس بیان داشت: امیدوار هستیم شهرستان مرودشت بتواند به وضعیت سابق خود در زمینه صنعت دست یابد و مشکلات این شهر در زمینه صنعت حل گردد.

 

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مراسم افتتاح کارخانه کاغذ کرافت در شهرک صنعتی فتح آباد بیان داشت: در هفته دولت چهار طرح در زمینه صنعت در استان فارس افتتاح می شود و مبلغ این چهار طرح 15 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

علی همتی افزود: از چهار طرح مذکور، دو طرح در شهرستان مرودشت افتتاح می شود و این دو طرح دارای ارزش 11 میلیارد و دویست میلیون تومان است.

همتی به مشکلات مرودشت در زمینه صنعت اشاره و بیان داشت: شهرستان مرودشت بعد از شیراز، صنعتی ترین شهرستان فارس بوده است اما در بیست سال گذشته بیشترین آسیب را در زمینه صنعت و کشاورزی داشته است.

علی همتی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس در مرودشت

وی افزود: توسعه پتروشیمی یکی از طرح هایی است که با مبلغ 1500 میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

همتی اظهار داشت: امیدوار هستیم شهرستان مرودشت بتواند به وضعیت سابق خود در زمینه صنعت دست یابد و مشکلات این شهر در زمینه صنعت حل گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های مرودشت تلاش می کنیم دو صنعت مادر برای مرودشت ایجاد نماییم.

وی در خصوص معضل بیکاری در مرودشت اذعان داشت: کارخانه کاغذ مرودشت و کارخانه بیتا شیشه جم به ترتیب 40 و 29 نفر را به کارگیری خواهند کرد اما جبران بیکاری ناشی از آزمایش سخت است چرا که ناگهان 2000 نفر در کارخانه آزمایش شغل خود را از دست دادند.


تقدیر از کارمندان برتر مرودشت در شورای اداری
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 17:15

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مرودشت اذعان داشت: بزرگترین مشکل شهرستان بحث گردشگری است و می توان گفت در حوزه گردشگری تاکنون موفقیتی نداشتیم.

 

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، امام جمعه مرودشت در جلسه شورای اداری بیان داشت: یکی از بهترین شاخص های امام رضا(ع) دادرس بودن و فریادرس بودن است.

حجت الاسلام و المسلمین قنبرعلی احمدی افزود: اگر کسی بخواهد مانند امام رضا(ع) فریاد رس باشد، با صدقه دادن می تواند به این مهم دست یابد و یکی از راه های دادرس شدن صدقه دادن و گرفتن دست نیازمندان است.

احمدی تصریح کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی لیاقت می خواهد و خداوند به ما توفیق داده است که به عنوان کارگزاران ملت خدمت می کنیم.

حسینی ریاست دانشگاه آزاد مرودشت

سرپرست فرمانداری مرودشت بیان داشت: مسئولان باید در مراسم گلباران قبور شهدا در هفته دولت حضور حداکثری داشته باشند.

محمدرسول زارع تصریح کرد: به دلیل آسیب هایی که در فضای مجازی نهفته است از مسئولان مرودشت می خواهم در شبکه های اجتماعی پاسخگو نباشند و مسائل اداره خود را در آنجا مطرح نکنند.

کارمند برتر مرودشت, شورای اداری مرودشت, سرپرست فرمانداری مرودشت, اخبار مرودشت

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مرودشت بیان داشت: علیرغم مشکلات مالی در سطح کشور، کارهای عمرانی بسیار خوبی در سطح شهرستان در حال اجراست.

سید مختار امیری افزود: در هفته دولت در استان فارس فقط دو شهرستان پروژه شاخص دارند و مرودشت یکی از این دو شهرستان است.

امیری به سفر استاندار به مرودشت اشاره و بیان داشت: روز شنبه چهار پروژه بزرگ تولید کاغذ در شهرک صنعتی فتح آباد، کارخانه تولید شیشه سکوریت در شهرک صنعتی انجیره، گاو شیری در رجا آباد و مجتمع رفاهی عصر تمدن در اتوبان شیراز اصفهان با حضور استاندار افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای مرودشت در زمینه آب آشامیدنی مشکل دارند و این همکاری همگانی را می طلبد و ما فکر نمی کردیم در کامفیروز مشکل آب شاشمیدنی پیدا کنیم و الان در کامفیروز هم مشکل داریم.

مرودشت, شورای اداری مرودشت, اخبار مرودشت,

امیری اذعان داشت: بزرگترین مشکل شهرستان بحث گردشگری است و می توان گفت در حوزه گردشگری تاکنون موفقیتی نداشتیم. ظرف دو هفته آینده اولین کارگروه گردشگری مرودشت را با حضور روسای ادارات برگزار خواهیم کرد.

وی از کمبود بودجه بخش فرهنگی گلایه کرد و بیان داشت: مهمترین بخش هر جامعه ای بخش فرهنگی است و اگر فرهنگ سازی کنیم می توانیم نتایج خوبی بگیریم اما در این حوزه دست ما بسته است و کمترین اعتبارات در در سطح کشور به بخش فرهنگی تعلق گرفته است و این باید در سطح کلان اصلاح شود زیرا افزایش پرداخت به بخش فرهنگی از بسیاری هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

وی در خصوص کیفیت نان در مرودشت بیان داشت: کیفیت نان در سطح شهرستان مرودشت خیلی پایین است و چون نان با سلامت افراد رابطه مستقیم دارد برخورد جدی می کنیم. نانوایی هایی که قیمت شان ازاد شده موظف هستند از آرد 7 درصد استفاده کنند و بعضا به علت پایین آمدن هزینه ها از آرد سفید استفاده می کنند. به همین منظور با آن ها برخورد خواهیم کرد و پروانه کسب آنها لغو خواهد شد.

شورای اداری مرودشت, محمدرضا زارع شهردار مرودشت,سرپرست شهرداری مرودشت,قاسم زاده بخشدار مرودشت

رییس جهاد کشاورزی مرودشت بیان داشت: شهرستان مرودشت با تولید سالانه دو و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی از قطب های کشاورزی استان و کشور است و این پتانسیل در کنار صنعت توریسم می تواند به بحث اشتغالزایی کمک شایانی نماید.

عزیز رحیمی اذعان داشت: بخش کشاورزی در حال حاضر با چالش کم شدن منابع آب دست و پنجه نرم می کند و در شرق مرودشت و جنوب رامجرد این مشکل نمود بیشتری دارد.

رحیمی بیان داشت: توسعه کشت دیم، توسعه کشت گیاهان دارویی، زعفران، پسته و گلرنگ از جمله برنامه هایی است که جهاد کشاورزی مرودشت دنبال می کند.

وی اظهار داشت: در سه چهار سال گذشته کارهای تحقیقی آموزشی خوبی در مرودشت انجام شد که به واسطه همین آموزش ها، در حال حاضر حدود چهل مزرعه زعفران در مرودشت وجود دارد که کیفیت محصول آنها در حد محصول خراسان است.

سرهنگ حسینی نیروز انتظامی مرودشت, نادر امیدوار شورای شهر مرودشت, روستا بخشدار سیدان, مرودشت

رحیمی بیان کرد: شهرستان مرودشت متخصص کم ندارد و مردم مرودشت از دانش خوبی برخوردار هستند. هخامنشیان و ساسانیان هم به واسطه علم شان در آن زمان حاصلخیزترین مکان را برای پایتخت خود انتخاب کرده اند و یکی از حاصلخیزترین مکان های دنیا محدوده شهرستان مرودشت بوده است.

وی تاکید کرد: طبق قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی شامل گودبرداری، ساخت و ساز، حصار کشی، ریختن نخاله ساختمانی وموارد مشابه که تغییر کاربری را درپی داشته باشد بدون اخذ مجوز لازم از جهاد کشاورزی جرم محسوب می شود.

در پایان نیز به مناسبت هفته دولت از کارمندان برتر ادارات مرودشت تجلیل شد.

 


به مناسبت هفته دولت؛ آیین پیاده روی خانوادگی در مرودشت برگزار گردید
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 17:9

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، به مناسبت هفته دولت، آیین پیاده روی خانوادگی در مرودشت برگزار گردید.

شرکت کنندگان مسیر میدان امام خمینی(ره) تا بوستان ملت را پیاده طی کردند و پس از آن به رسم یادبود هدایی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا گردید.

انجام نرمش همگانی، پرتاب دارت، اجرای حرکات نمایشی ژیمناستیک کاران و تکواندوکاران از جمله برنامه هایی بود که در پایان مسیر انجام گردید.

 

ورزش مرودشت, پیاده روی خانوادگی در مرودشت, هفته دولت در مرودشت

 

  • ۶آیین پیاده روی خانوادگی در مرودشت برگزار گردید
 

آیین افتتاح طرح هجرت دانش آموزان مرودشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 14:14

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه مرودشت در آیین افتتاح طرح هجرت بیان داشت: دانش آموزان باید در اردوی طرح هجرت به خودباوری دست یابند و در مجموعه ای که متعلق به خودشان هست نقش آفرینی کنند.

 

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، اردوی طرح هجرت 3 با حضور دانش آموزان بسیجی مرودشت در هنرستان ولیعصر(عج) برگزار گردید.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه مرودشت در آیین افتتاح طرح هجرت بیان داشت: دانش آموزان باید در اردوی طرح هجرت به خودباوری دست یابند و در مجموعه ای که متعلق به خودشان هست نقش آفرینی کنند.

علی محمد محمدی افزود: مسئولان شهرستان و کشور از بین دانش آموزان انتخاب می شوند و دانش آموزانی که در طرح هجرت حضور پیدا می کنند علاوه بر خودباوری، کار خیر و کار جمعی را نیز فرا خواهند گرفت و برای پذیرش مسئولیت آماده می گردند.

مدیر آموزش و پرورش مرودشت به اجرای اردوهای طرح هجرت در سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش هر جا که احساس نیاز به دانش آموزان بسیجی شده است، آنها وارد شده و اقدامات خوبی انجام داده اند.

مرتضی چراغی تصریح کرد: کار یدی و کار تیمی محاسن فراوانی دارد که در دین مبین اسلام هم به آنها اشاره شده است و از آنها به عنوان کار مشورتی، کار مشارکتی و کار تعاونی یاد می شود و  این قبیل کارها روحیه ایثار، همکاری و تعامل را در ما ایجاد می کند و می تواند به ما کمک دهد که فرهنگ خود را ارتقا دهیم.

اردوی طرح هجرت دانش آـموزان مرودشت

 

طرح هجرت 3 دانش آموزان مرودشت
اردوجهادی مرودشت
دانش آموز مرودشت
طرح هجرت مرودشت
بسیج دانش آموزی مرودشت
مرودشت
دانش آموزان مرودشت
میرزایی معاون متوسطه آموزش و پرورش مرودشت
دانش آموز بسیجی مرودشت
سرهنگ محمدی فرمانده سپاه مرودشت
همایش دانش آموزان مرودشت
هنرستان ولیعصر مرودشت
دانش آموزان مرودشت
چراغی رییس آموزش و پرورش مرودشت، محمدی فرمانده سپاه مرودشت و میرزایی معاون آموزش و پرورش مرودشت
اردوی جهادی مرودشت
دانش آموزان جهادگر مرودشت
مسئولان مرودشت در افتتاحیه
محمدی فرمانده سپاه مرودشت
چراغی رییس آموزش و پرورش مرودشت
دانش آموز مرودشتی
دانش آموزان بسیجی مرودشت
چراغی رییس آموزش و پرورش مرودشت
فرمانده سپاه ناحیه مرودشت سرهنگ محمدی
کار عمرانی بسیج مرودشت
بسیج مرودشت
جهاد مرودشت
آیین افتتاح طرح هجرت دانش آموزان مرودشت

خیابان ورودی روستای فیروزی افتتاح شد
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 13:44
محمد مهدی برومندی بیان داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی انقلاب بزرگ آسفالت در شهرستان مرودشت شکل گرفته است و قصد داریم روکش آسفالت تمام راه های روستایی مرودشت عملیاتی شود.

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، پروژه آسفالت و تعریض خیابان ورودی روستای فیروزی به مناسبت هفته دولت افتتاح گردید.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مراسم افتتاح این پروژه بیان داشت: امروز مهم ترین مشکل کشور ما، مشکلات اقتصادی است و امیدوار هستیم با برنامه هایی که در دولت اجرا می مسائل مشکلات اقتصادی نظیر تورم و در راس آنها بیکاری کاهش پیدا کند.

محمد مهدی برومندی بیان داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی انقلاب بزرگ آسفالت در شهرستان مرودشت شکل گرفته است و قصد داریم روکش آسفالت تمام راه های روستایی مرودشت عملیاتی شود.

همچنین در حاشیه این مراسم قاسم زاده بخشدار بخش مرکزی مرودشن ضمن گرامی داشتن هفته دولت از زحمات برومندی تشکر کرد.

 

 

 

 

 

 


روز تکریم مساجددر مرودشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 19:0

2شهرویورماه به مناسبت روز تکریم مساجددر سالن اجتماعان فرهنگیان مرودشت  با حضور روحانیت معظم.هیات امنامساجد و فرماندهان پایگاه برگزار شد.

ابتدا سرهنگ دوم پاسدارعلی محمد محمدی فرمانده محترم ناحیه مقاومت سپاه شهرستان مرودشت ضمن گرامی داشتن روز مساجد از اهمیت حضور  بسیجیان و فرماندهان پایگاه ها در مساجد اشاره کرد.

عکس:فاطمه مومنی

در حاششیه این مراسم کارگروه های مختلفی تشکلیل شد و در این کارگروها گفتگوی تخصصی شد.

این جلسه با جمع بندی و سخنرانی حضرت حجت السلام والمسلمین شیخ اسماعیل زارع رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت به پایان رسید.

عکس:فاطمه مومنی

 


سفر به حرم امن الهی از امروز آغاز شد
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 10:54

تهران - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت گفت: سفر به حرم امن الهی با پرواز یک هزار و 400 زائر از امروز اول شهریور آغاز شد.

سعید اوحدی روز یکشنبه در گفت و و با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:بخشی از این شمار زائر ، ساعت هشت صبح امروز از فرودگاه تبریز با شماره پرواز 5086 و 5088 راهی عربستان شدند.
اوحدی گفت: قرار است کاروان شمار دیگری از زائران سرزمین وحی راس ساعت 10 صبح امروز نیز با پرواز شماره 5084 شرکت ماهان ،فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد عربستان سعودی ترک کنند.
وی اظهار داشت: از ایستگاه پروازی ساری نیز زائران خانه خدا با دو پرواز سعودی راس ساعت های 11 صبح و 13 به شماره های 5741 و 5709 ساری را به مقصد مدینه ترک خواهند کرد.
رییس سازمان حج و زیارت اظهارداشت : امسال 61 هزار تن از هموطنان از اول تا 26 شهریور ماه جاری براساس برنامه زمان بندی شده عازم خانه خدا می شوند که زمان بازگشت آنان به وطن نیز در بازه زمانی ششم تا بیست و هفتم مهر خواهد بود.
وی گفت : در این سفر حدود سه هزار تن نیز در قالب نیروهای امدادی، پزشکان متخصص، نیروهای خدماتی ، حمل و نقل و ستاد اجرای به عربستان اعزام خواهند شد،
به گفته این مقام مسوول در سازمان حج و زیارت ، در زمان حاضر 19 ایستگاه پروازی کشور زائران سرزمین وحی را به مقصد می رسانند.



:: برچسب‌ها: سفر به حرم امن الهی از امروز آغاز شد,
عکس قدیمی از شاهچراغ
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 10:45



:: برچسب‌ها: شاهچراغ,
همکلاسی اسمانی از ابتدای سال تحصیلی در مدارس فارس آغاز میشود
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 1:17

 دوستدار:

«همکلاسی آسمانی» از ابتدای سال تحصیلی در مدارس فارس آغاز می‌شود

 

%c2%ab%d9%87%d9%85%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%c2%bb-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس از اجرای طرح «همکلاسی آسمانی» همزمان با آغاز مهرماه و هفته دفاع مقدس در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد جعفر دوستدار، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس امروز، 31 مرداد در حاشیه اردوی تشکیلاتی جهاد مغنیه که با حضور دختران دانش‌آموز بسیجی از سراسر استان فارس در حال برگزاری است، گفت: دورۀ حاضر بزرگترین اردوی تشکیلاتی سازمان بسیج دانش‌آموزی است که با استعداد بیش از 4 هزار نفر در استان فارس در حال برگزاری است.
وی از اجرای طرح «همکلاسی آسمانی» همزمان با آغاز مهرماه و هفته دفاع مقدس در مدارس استان فارس خبر داد و گفت: با هدف شناساندن شهدای هر شهرستان در قالب این طرح، هر کلاس درس مدرسه، به‌عنوان خادم یک شهید ایفای نقش خواهد کرد.
وی افزود: راهبردی که در سال‌های اخیر سازمان بسیج دانش‌آموزی درنظر گرفته است راهبرد دانش‌آموزمحوری است به این معنا که دانش‌آموز خودش مسئول بسیج دانش‌آموزی می‌شود و مسئولیت‌های بسیج دانش‌آموزی مدرسه‌اش را بر‌عهده می‌گیرد، وی در دوره جهاد مغنیه دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری و تمرین مدیریت می‌کند و در دوره دانشجویی، این تجربه‌ها را تکمیل می‌کند تا در آینده که مسئولیت‌های مختلف نظام اسلامی بر عهده‌اش قرار می‌گیرد بتواند از عهده مسئولیت‌ها برآید.
دوستدار ادامه داد: در این دوره که در چهارمین مرحله برگزاری قرار دارد از هر دبیرستان یک دانش‌آموز به‌عنوان مسئل بسیج دانش‌آموزی یا فرمانده واحد مقاومت انتخاب شده است و در دوره پنج روزه‌ای که در شهر شیراز و در مرکز آموزش امام علی(ع) برگزار می‌شود، تحت آموزش‌های عمومی و تخصصی قرار می‌گیرد.
مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس با اشاره به ویژگی‌های شاخص این اردوی تشکیلاتی گفت: در مورد ویژگی‌هایی که این دوره را از سایر دوره‌های آموزشی متمایز می‌کند می‌توان گفت تلاش برگزارکنندگان به گونه‌ای بوده که دانش‌آموز خودش را در محیط مدرسه ببیند و تمام مسائل و مشکلاتی که یک فرمانده واحد در محیط مدرسه با آن دست و پنجه نرم می‌کند در این دوره برایش پیش‌بینی شده که بتواند پاسخ‌هایش را دریافت کند.
وی اظهار کرد: در این دوره کلاس‌های آموزشی در 6 عنوان و کارگاه‌های آموزشی هفت‌گانه که در آن‌ها  «اصول مدیریت به زبان دانش‌آموز» برای فرماندهان واحدها طراحی شده تا دانش‌آموزان با مسئله‌شناسی، جذب و سازماندهی، نگهداری، برنامه‌ریزی، اجرا، مستندسازی و ارزیابی آشنا شوند، برگزار می‌گردند.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس افزود: در این دوره تلاشمان بر این بوده که همه نیازهای تشکیلاتی فرماندهان واحدها دیده شوند، محور نگاه ما در این دوره، آموزشی و تربیتی بوده است، برای مثال هر روز یک حدیث روز داریم که در طول روز دانش‌آموزان و اساتید در حاشیه برنامه‌های مختلف این حدیث و نکات اخلاقی آن را تکرار می‌کنند، ما برای تعقیبات نماز هم با یک نگاه تربیتی یک تعقیبات مشترک انتخاب کرده‌ایم که با آموزش آن به دانش‌آموز پیش‌بینی شده است تا پایان دوره به‌صورت کامل توسط او حفظ شود، این می‌تواند یادبود این دوره برای دانش‌آموز باشد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان گفت: در واحد تولید محتوای سازمان کتابی  به نام «اسوه‌های تشکیلاتی» تهیه شده است که دانش‌آموزان را با خاطرات سردارن شهید آشنا می‌سازد، همچنین کتاب «خاطرات تشکیلاتی» نیز به خاطرات دانش‌آموزانی می پردازد که سال‌های گذشته فرمانده بسیج دانش‌آموزی بوده‌اند و هدف از تالیف این کتاب هم آشنایی دانش‌آموزان با تجربیات فرماندهان سابق واحدهای دانش‌آموزی است، همچنین کتاب «یک قلپ مدیریت» به محتوای آموزشی کلاس‌های برگزار شده در دوره آموزشی می‌پردازد.
وی با تأکید بر اهمیت ثبت تجربیات افزود: امروز تجربه‌نگاری از علوم روز دنیاست، بسیج دانش‌آموزی هم برای دانش‌آموزان فرمانده واحد امکاناتی تدارک دیده است، در همین راستا سایتی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا دانش‌آموزان بسیجی در آن ایده نگاری کنند.
دوستدار درباره ویژگی‌های شاخص این دوره آموزشی گفت: از ویژگی‌های مهم این دوره می‌توان به تعیین یک طلبه برای سرگروهی هر 20 دانش‌آموز حاضر در دوره، حضور فرماندهان سابق واحدهای دانش‌آموزی به عنوان خادمین دوره، تهیه روزنامه دیواری با موضوعات مختلف، نگاه تشکیلاتی و گروهی به برنامه‌های ورزشی دوره، سِیر بیان احکام و احادیث در نمازهای جماعت،  برگزاری کرسی آزاداندیشی، کارگاه ازدواج، کارگاه فضای مجازی، شبی با شهدا، زیارت حرم شاهچراغ(ع) و قرائت عهدنامه عاشقی فرماندهان واحدهای دانش‌آموزی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: توزیع نوشت افزار ایرانی- اسلامی «امین و مینا» از برنامه های در دستور کار سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس است که هر کدام از دانش‌آموزان حاضر در این دوره می‌توانند به عنوان مُبلغ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی نقش ایفا کنند.
دوستدار ادامه داد: همچنین طرح پیمان جوانمردی طرح دیگری است که در قالب دوره شهید جهاد مغنیه اجرا می‌شود، در این طرح دانش‌آموزان با پرداخت 1000 تومان برای رفع محرومیت از چهره مظلومان اقدام می‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: «همکلاسی آسمانی» از ابتدای سال تحصیلی در مدارس فارس آغاز می‌شود ,
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج:
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 1:8

برخی گروه های اسلامی جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند/ تجربیات وحدت بخش ملت ایران در حج منتقل شود

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید این که برخی گروههای اسلامی در بعضی کشورها جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه اش را خوردند، بیان کردند: اگر مردمی قدر نعمت اتحاد را ندانند خداوند آنها را به اختلاف و درگیری دچار می کند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن 'تداوم اسلام' و مظهر 'وحدت و عظمت' امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه همزمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه بزرگ، انتقال تجربیات وحدت بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج را موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.
ایشان با اشاره به خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه های اسلامی افزودند: حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملتهای مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.
رهبر انقلاب، زیارت خانه خدا و مناسک حج را، فرصتی بی نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه تمامی عمر دانستند و خطاب به زائران خانه خدا افزودند: تک تک اعمال حج را قدر بدانید و روح و جانتان را در سرچشمه این نعمت بزرگ، پاکیزه و سیراب کنید.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح جنبه اجتماعی حج نیز به حضور همزمان همه ملتها با همه تفاوت های نژادی، مذهبی، فرهنگی و ظاهری در مکه و مدینه اشاره کردند و افزودند: حج مظهر و فرصت واقعی 'وحدت اسلامی' است.
ایشان با انتقاد شدید از کسانیکه با انواع روشها از جمله بزرگ کردن مفهوم ملیّت، حقیقت و اهمیت امت اسلامی را کمرنگ میکنند افزودند: حج، نمونه ای معنادار از تشکیل امت اسلامی و فرصت بسیار بزرگ برای همزبانی، همدلی و ابراز همدردی مسلمانان جهان است.
رهبر انقلاب تجلی عظمت امت اسلامی و فرصت تبادل تجربیات را از دیگر نکات مهم جنبه اجتماعی حج برشمردند و افزودند: بیان و انعکاس تجربیات مفید ملتهای مسلمان، تقویت امت اسلامی را به همراه می آورد.
ایشان در همین زمینه به تجربیات موثر و کارآمد ملت ایران در دشمن شناسی، اعتماد نکردن به دشمن و اشتباه نگرفتن دوست با دشمن اشاره کردند و افزودند: مردم ما با درکی ستایش برانگیز، دریافته اند که استکبار جهانی و صهیونیزم، دشمن حقیقی و لجوج ملت ایران و امت اسلامی اند و به همین دلیل در همه اجتماعات عظیم ملی و اسلامی، علیه آمریکا و صهیونیزم شعار داده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در 36 سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب خورده و آلت دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.
رهبر انقلاب به تجربه ناموفق روی کار آمدن برخی گروههای اسلامی در بعضی کشورها اشاره کردند و گفتند: آنها برخلاف ملت ایران، جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه اش را نیز خوردند.
حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد را از دیگر تجربه های قابل انتقال ملت ایران به ملتهای دیگر در موسم حج برشمردند و افزودند: مردم ایران با وجود همه اختلاف های ' عقیدتی، فکری و سیاسی' و تفاوتهای قومیتی، وحدت ملی را حفظ کرده اند و قدر این نعمت الهی را به خوبی میدانند که این تجربه گرانقدر باید به دیگر ملتهای مسلمان منتقل شود.
ایشان درگیری داخلی در برخی کشورها را به بهانه های مذهبی، سیاسی و حتی حزبی، نتیجه قدرناشناسی نعمت وحدت برشمردند و افزودند: خداوند با هیچ ملتی، 'قوم و خویشی' ندارد و اگر مردمی قدر اتحاد و همدلی را ندانند خداوند آنها را به بلیّه اختلاف و درگیری و خونریزی دچار میکند.
حضرت آیت الله خامنه ای توطئه های ظالمان جهانی را بر ضد اسلام و ایران و نظام اسلامی یادآورد شدند و افزودند: آنها در واقع نه بر ضد شیعه یا ایران، بلکه بر ضد قرآن توطئه میکنند چرا که میدانند قرآن و اسلام، کانون بیداری بخش ملتهاست.
رهبر انقلاب با استناد به تلاش بی وقفه مستکبران برای دستیابی به راههای متنوع نفوذ و ضربه زدن به مسلمانان افزودند: به پشتوانه حمایت بی پایان مالی استکبار، دهها مرکز و کانون فکری و سیاسی در آمریکا، اروپا، فلسطین اشغالی و کشورهای وابسته، در حال مطالعه و بررسی اسلام و شیعه هستند تا راههای مقابله با عوامل بیدارساز و اقتدار آفرین امت اسلامی را شناسایی و عملیاتی کنند.
ایشان افزودند: زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال میکنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملتها و حتی ایجاد درگیری میان یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملتها در ایام حج میتواند این توطئه را خنثی کند.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: البته انتقال تجربیات مفید ملتها به یکدیگر در موسم حج، مخالفانی دارد اما به هر حال باید راه آنرا پیدا کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنانشان با اشاره مجدد به لزوم توجه همزمان به ابعاد فردی و اجتماعی حج، تأکید کردند: مبادا حجاج محترم فرصت بی نظیر تنفس در شهر معطّر پیامبر و حضور عبادی و شوق آور در مکه معظّمه و خانه خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست بدهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی نظیر و نشاط آور حضور در مسجد الحرام و مسجد النبی را برای همه عمر بر دل خود بگذارند.
رهبر انقلاب در سخنان خود همچنین، تلاش برای برگزاری حج را از زیباترین و با شکوهترین مسئولیت ها خواندند و با تشکر از زحمات مسئولان حج افزودند: همه توان خود را برای تحقق حجِ مطلوب به کار گیرید.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی با تبریک دهه کرامت، شعار حج امسال را «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» اعلام کرد و گفت: تدوین راهبردهای دهگانه و طرح تعالی حج، ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، ارائه آموزش های معرفتی برای زائران و روحانیون کاروان ها، برگزاری نشست های علمی و استفاده از ظرفیت زائران و کارگزاران از جمله فعالیت ها و رویکردها در برگزاری مراسم حج است.
نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی افزود: حج امسال باید ضمن حفظ عزت و کرامت ملت ایران به کانون وحدت مسلمانان جهان تبدیل شود.
آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان گزارشی از فعالیت های این سازمان، روان سازی فرایند ثبت نام زائران، اعزام 62 درصد زائران با پرواز مستقیم به مدینه، ایجاد تنوع در برنامه غذایی، تامین بخش عمده اقلام مورد نیاز زائران از داخل کشور، کاهش قیمت تمام شده خدمات و اطلاع رسانی هوشمند را از اقدامات و برنامه های سازمان حج و زیارت برای برگزاری مراسم حج امسال خواند و گفت: پیش بینی های لازم به منظور تشرف 64 هزار زائر کشورمان به حج در قالب 455 کاروان صورت گرفته است.
همچنین رهبر انقلاب پیش از آغاز این دیدار از نمایشگاه عکس و کتاب ویژه حج بازدید کردند.



:: برچسب‌ها: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج:,
ایران، پنجم جهان شد، البته در بیابان زایی/ معدنکاری، کشاورزی، آلودگی و خشکسالی عوامل تهدیدکننده خاک
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 11:58

سالانه ۲میلیارد متر مکعب فرسایش خاک در ایران رخ می دهد. این رقم ۷.۶درصد فرسایش کل خاک در جهان را شامل می شود. بر همین اساس فرسایش خاک در ایران ۳برابر آسیاست.

طهورا شهبازی: آرمان رسیدن به خودکفایی در تولید غذا و امنیت غذایی تهدیدی شد تا ایران یکی از هفت کشور آسیایی باشد که بیشترین میزان هدررفت خاک را دارد. فرسایش خاک یکی از تهدیدهای جدی است که نه تنها خاک که آب را هم نابود می کند.

افزایش آمار فرسایش خاک منجر به تصویب لایحه ای شد که در آن آلودگی و تخریب و مصادیق آن و همچنین آلوده‌کننده و تخریب‌کننده خاک و نحوه برخورد قانونی با آن‌ها تعیین و موضوع آموزش حفاظت خاک و فرهنگ‌سازی در این‌باره و نقش سازمان‌های متولی نیز مورد نظر قرار گیرد.

براساس مطالعات اولیه انجام شده و نیز طرح تهیه اطلس آلاینده های خاک در 11 استان کشور بیش از صدها نقطه آلوده در خاک های کشور وجود داشته که به آلاینده های مختلف از جمله فلزات سنگین، آلاینده های نفتی، سموم و ... آلوده بوده و محیط زیست و سلامت مردم را به شدت تهدید می کند که رفع آلودگی ها علاوه بر زمان طولانی هزینه گزافی را هم طلب می کند.

در حال حاضر، میزان فرسایش خاک در ایران، حدود ۱۶.۷ تن در هکتار است که با شاخص جهانی پنج تا شش تن در هکتار، فاصله بسیار زیادی دارد تا ایران جزو یکی از هفت کشور آسیایی باشد که بیشترین میزان هدررفت خاک را دارد.

از بین رفتن دشت ها و جنگل ها و فعالیت هایی مانند سدسازی های بی رویه عوامل اصلی فرسایش خاک هستند. در نتیجه آن تخریب مراتع و جنگل ها و محیط زیست، کاهش کمی و کیفی پوشش گیاهی، فرسایش خاک و رسوب ،کاهش ذخایر آب زیرزمینی نیز شده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس به همین منظور پایش مستمر و دقیق منابع خاک با توجه به حساسیت های آن و تهدید فشارهای طبیعی و انسانی بسیار حایز اهمیت است. بر اثر بی توجهی به قابلیت های خاک، کاهش کیفت آب، تولید گازهای گلخانه ای، گرم شدن تدریجی هوا، فقر، سوء تغذیه، گرسنگی و مشکلات اقتصادی از پیامدهای طبیعی و متوالی آن است. ایران یکی از هفت کشور آسیایی است که بیشترین میزان هدررفت خاک را دارد. ۲۰درصد کاهش قابلیت تولید محصول نیز یکی دیگر از پیامدهای اتلاف منابع خاک در کشور به شمار می آید.

فرسایش خاک ایران ۳برابر آسیا

سالانه ۲میلیارد متر مکعب فرسایش خاک در ایران رخ می دهد. این رقم ۷.۶درصد فرسایش کل خاک در جهان را شمال ایران سالانه ۱۵تا ۲۵تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد. در حالی که متوسط جهانی ۲.۵ تن در هکتار است. به همین دلیل در ایران توسعه بیابان در شمار ۵کشور نخست جهان قرار دارد. همچنین روزانه ۴۰هکتار اراضی جنگلی تخریب و به بیابان تبدیل می شود. در نتیجه، فرسایش خاک در ایران سالانه به ۱۶.۵تن در هکتار می رسد.

تلفیق این واقعیت های طبیعی به همراه تاثیرات عوامل انسانی نظیر الگوهای نامناسب کشت، فشار زیاد چرای مراتع، تغییر کاربری جنگل ها و بهره برداری ناپایدار از سفره های آب زیرزمینی سبب شده تا سطح وسیعی از اراضی کشور تحت تاثیر پدیده بیابان زایی باشد. فرسایش آبی و بادی بخشی از ویژگی های ذاتی اقلیم ایران است و متاسفانه اقدامات انسانی سبب تشدید این فرسایش شده است.

آنچه مسلم است باید تلاش شود سهم عامل انسانی در فرآیند بیابان زایی کاهش یافته و نرخ فرسایش به نرخ قابل قبولی برسد. در این بخش مراتع نقش تعیین کننده ای دارند. امروز ۸۳میلیون دام در مراتع کشور وجود دارد که بیشترین آسیب را به این عرصه ها وارد می کند.

۷۵درصد خاک های جهان بر اثر فرسایش آبی، ۸۳درصد بر اثر فرسایش بادی، ۹۰درصد بر اثر تخریب شیمیایی و ۶۰درصد بر اثر تخریب فیزیکی در کشورهای در حال توسعه تلف می شوند.

تخریب خاک در کشورهای جهان سوم

 

منطقه

فرسایش آبی

فرسایش بادی

تخریب شیمیایی

تخریب فیزیکی

کل

آفریقا

۲۲۷.۳

۱۸۷.۸

۵۹.۳

۱۹.۸

۴۹۴.۲

آسیا

۴۳۵.۲

۲۲۴.۱

۷۴.۷

۱۵

۷۴۷

آفریقای مرکزی و مکزیک

۴۶.۵

۴.۴

۶.۹

۵

۶۲.۸

آمریکای جنوبی

۱۲۴.۱

۴۱.۴

۷۰.۶

۷.۳

۲۳۴.۴

کل          

۸۳۱.۱

۴۵۷.۷

۲۱۱.۵

۴۷.۱

۱۵۳۸.۴

کل جهان

۱۱۰۰

۵۵۰

۲۳۵.۸

۷۸.۶

۱۹۶۴.۴

درصد از کل جهان

۷۵.۶

۸۳.۲

۸۹.۷

۵۹.۹

۷۸.۳



عوامل فرسایش خاک در ایران

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود در بررسی لایحه حفاظت از خاک، می نویسد؛ در چند سال اخیر جنبه های تغییر کیفی و آلوده شدن منابع خاک بسیار افزایش یافته است. استفاده وسیع از کودها و آفت کش ها از یکسو و رهاسازی گسترده پساب فاضلاب های شهری که خود به شدت به انواع مواد شیمیایی مضر از جمله مواد شوینده ها و املاح مربوط به فلزات سنگین آغشته هستند و همچنین فعالیت های بسیار گسترده صنعتی و کشاورزی که با تولید پسماند و پساب های حاوی مواد نفتی و هیدروکربنی فلزات سنگین و انواع آلاینده ها همراه است زمنیه های تهدید منابع خاک را گسترده تر کرده است که در نتیجه این مواد آثار نامطلوب و سمی بر محیط زیست و حیات جانوری و گیاهی استفاده کننده از محیط برجا می گذارد.

معدن کاری نیز در ایران به نوبه خود یکی از عوامل تخریب خاک است که به اشکال مختلفی عمل می کند. به طور کلی معادن چه به صورت روباز و چه به صورت زیرزمینی در مراحل مختلف آثار و تبعات منفی از خود بر روی خاک به جا می گذارند. در صورتی که مواد معدنی حاوی فلزات سنگین یا سایر عناصر زیان آور برای خاک باشد عملا انباشتن باطله ها در یک محل و قرار گرفتن آنها در معرض بارندگی نفوذ آب و احتمالا فرسایش های آبی و بادی آثار منفی را به سطح و عمق بیشتری از خاک گسترش می دهد. 

بیابان زایی از دیگر عواملی است که بر اثر تخریب و هدررفت خاک در مناطق خشک و نیمه خشک که ایران نیز جزو آنها محسوب می‌شود، رخ داده و یک مشکل جدی در کشورهای در حال توسعه شمرده می شود.

افزایش فعالیت های کشاورزی به منظور تولید محصول، فشارهای شدیدی را بر منابع خاک وارد کرده است که در اینجا برخی از عوامل تهدید ناشی از فعالیت ناپایدار کشاورزی اشاره می شود: سیستم های نامناسب شخم زمین های زراعی و شخم زمین های حاشیه ای به دلیل کمبود زمین اولیه کشاورزی در برخی مناطق با تراکم جمعیتی زیاد یکی از عوامل تهدید شمرده می شود که از پیامدهای آن فرسایش خاک است.

با این حال نبود قانون، آیین نامه و ضابطه ای جامع جهت حفاظت و جلوگیری از آلودگی خاک لزوم تهیه قانون جامعی در این خصوص را پررنگ تر می کند. با تصویب لایحه حفاظت از خاک،‌کلیه اقدامات و فعالیت های مرتبط با آن ضابطه مند می شود همچنین متناسب با این لایحه بودجه و اعتبارات لازم اختصاص داده می شود و اعمال مقررات در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و خصوصی در مورد رفع آلودگی و تخریب خاک مشخص و از ناهماهنگی خارج شده و الزامات رفع آلودگی و تخریب خاک تعیین می شود.



:: برچسب‌ها: ایران، پنجم جهان شد، البته در بیابان زایی/ معدنکاری، کشاورزی، آلودگی و خشکسالی عوامل تهدیدکننده خاک ,
جدول لیگ برتر در هفته چهارم
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 11:48
رتبهتیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتیازکسر شده
1 سپاهان اصفهان 4 3 1 0 7 3 4 10 0
   
2 استقلال خوزستان 4 3 0 1 5 2 3 9 0
   
3 استقلال تهران 4 3 0 1 6 4 2 9 0
   
4 سايپـا البــرز 4 2 1 1 4 2 2 7 0
   
5 ملوان بندر انزلي 4 2 1 1 6 5 1 7 0
   
6 ذوب آهن اصفهان 4 2 0 2 4 3 1 6 0
   
7 تراکتورسازي تبریز 4 1 2 1 4 3 1 5 0
   
8 پدیده خراسان 4 1 2 1 5 5 0 5 0
   
9 راه آهن تهران 4 1 2 1 5 6 -1 5 0
   
10 گسترش فولاد 4 1 2 1 3 4 -1 5 0
   
11 استقلال اهواز 4 1 1 2 2 4 -2 4 0
   
12 نفت تهران 4 0 3 1 4 5 -1 3 0
   
13 صباي قم 4 0 3 1 3 4 -1 3 0
   
14 فولاد خوزستان 4 0 3 1 4 6 -2 3 0
   
15 سیاه جامگان 4 1 0 3 2 4 -2 3 0
   
16 پرسپولیس تهران 4 0 1 3 6 10 -4 1 0
   


:: برچسب‌ها: جدول لیگ برتر در هفته چهارم,
آیت‌الله خاتمی: کانون‌ها و تریبون‌های دینی باید فراجناحی و فراگروهی باشند/ امامزادگان؛ محور وحدت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 18:30

گروه اجتماعی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کانون‌ها و تریبون‌های دینی ما باید فراجناحی و فراگروهی باشد، گفت: این کانون‌ها باید کانون جذب همه آن‌هایی باشد که دلداده دین هستند و نباید تریبون‌های دینی، تریبون حزبی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز، 30 مرداد در مراسم دعای ندبه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که به‌مناسبت فرا رسیدن 6 ذی‌القعده، سالروز بزرگداشت آن حضرت برگزار شد، گفت: نامگذاری سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز به دلیل فراوانی مراقد امامزادگان لازم التعظیم در این شهر و حواشی آنهاست.
وی افزود: اینکه این همه امامزادگان به این دیار آمدند، نشانه آن است که شیراز از دیرزمان کانون محبت فرزندان فاطمه(س) بوده است وگرنه آن‌ها شیراز را انتخاب نمی‌کردند، لذا حق شیراز بود که مقام معظم رهبری نام این شهر را سومین حرم اهل بیت(ع) گذاشتند.

تبیین 6 ویژگی امامزادگان مدفون در ایران
آیت‌الله خاتمی، وجود امامزادگان در کشورمان را نعمت خداوند به ملت ایران دانست و گفت: تمام امامزادگانی که در نقاط مختلف کشورمان مدفون هستند دارای 6 خصوصیت ویژه دارند به خصوص امامزادگانی که از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اولین ویژگی آن است که اکثر این امامزادگان یا مصداق شهیدند و در راه خدا، به شهادت رسیده‌اند مانند حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و علی‌بن حمزه(ع) و این تأکید قرآن کریم است که کسانی که در راه خدا به شهادت می‌رسند اعمالشان از بین نمی‌رود و ماندگار است لذا زمانی که این امامزادگان به شهادت رسیدند، اعمال آن‌ها نیز از بین نرفت چنانچه مشاهده می‌کنیم امروز این امامزادگان چراغ فروزان راه هستند و صدها سال است که دل‌ها را به طرف خودشان جذب می‌کنند و تا قیامت مراقد آن‌ها کانون نور است.
وی اضافه کرد: همچنین برخی از امامزادگان نیز مصداق مهاجر فی  سبیل‌الله هستند که خداوند در سوره نساء می‌فرماید کسانی که به انگیزه خدا هجرت کنند، اجرشان فقط با خود خداست.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امامزادگان ما به دلیل این خصلت‌ها دارای محبوبت مرزنشناسی هستند، گفت: هر ساله مشاهده می‌کنیم که زائران فروانی از کشورهای مختلف به سمت حرم حضرت شاهچراغ(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع) و علی‌بن حمزه(ع) می‌آیند و این معنایش آن است که این امامزادگان تنها متعلق به شیراز نیست بلکه محبوب دلها هستند.

امامزادگان فراگروهی و محور وحدت هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری، امامزادگان را فرامذهبی، فراحزبی، فرا گروهی و محور وحدت دانست و افزود: همه امامزادگان ما را دوست دارند و محور وحدت هستند و از تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمود امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند، باید درس گرفت است و خود برای متولیان فرهنگی یک الهام است.
وی با تأکید بر اینکه کانون‌ها و تریبون‌های دینی ما باید فراجناحی و فراگروهی باشد، گفت: این کانون‌ها باید کانون جذب همه آن‌هایی باشد که دلداده دین هستند و نباید تریبون‌های دینی، تریبون حزبی شوند و منبر، محراب، مسجد، حسینیه، هیئت، خانه حزبی و گروهی باشد و باید در این کانون‌ها اصل دین و ارزش‌های آن مطرح شوند البته گاهی اوقات ممکن است کسی حرفی را بشنود که با سلیقه‌اش نمی‌خواند و به آن انگ حزب و جناح می‌زند اما ما با انگ‌ها کاری نداریم.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: واقعیت این است که این کانون‌ها مانند امامزادگان، کانون‌هایی هستند که اختصاص به قشر خاصی ندارند و مربوط به تمام دلدادگان هستند به عنوان نمونه حرم مطهر امام رضا(ع) به طوری که آن امام همام، میهمان ما نیست بلکه میزبان ماست و امام راحل نیز فرمود آستان قدس مرکز ایران است.
امام جمعه موقت تهران، سومین ویژگی امامزادگان را ولایتمداری آن‌ها دانست و افزود: حضرت احمدبن موسی(ع) علی‌رغم اینکه 3 هزار نفر به او مراجعه کردند، فرمودند که من با برادرم امام رضا(ع) بیعت کرده‌ام و این یعنی ولایتمداری و تمام امامزادگان این چنین بودند.
وی با تأکید برا ینکه ما موظف هستیم با حجت شرعی حرکت کنیم، گفت: حجت شرعی امروز ما، جان جانان قهرمان قهرمانان، امید انبیا و اوصیا، حضرت حجت‌بن الحسن(عج) است ولی این خورشید پس ابر است اما در عین حال شیعه خود را بی سامان نگذاشته است و به ما آدرس داده است که به سراغ چه کسی برویم.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این آدرس در روایت احمدبن اسحاق موجود است که امام زمان(عج) فرمود در غیبت من در رابطه با مسائلی که برایتان اتفاق می‌افتد به سراغ ولی فقیه آیید و این‌ها حجت شرعی من بر شما هستند و من هم حجت خدا بر آن‌ها هستم.

ولی فقیه تنها یک رهبر سیاسی نیست
به گفته وی، حجت شرعی باید ملاک رفتار ما باشد و معیار این حجت شرعی در زمان ما به خصوص در عرصه‌های سیاسی ولی فقیه است و تمام حرف اینجاست که ولی فقیه در نظام ما تنها یک رهبر سیاسی نیست و مردم به ولی فقیه، به چشم یک رهبر سیاسی نگاه نمی‌کنند بلکه ایشان جانشین عام امام زمان ما هستند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، چهارمین ویژگی تمام امامزادگان را ذلت ناپذیر بودن برشمرد و افزود: آنان زیربار زور نرفتند و در برابر جباران ایستادند، به خصوص امامزادگانی که فرزندان امام موسی کاظم(ع) بودند زیرا یکی از دوره‌های بسیار پرخفقان در مدت حضور امامان در جامعه، دوران امامت امام هفتم بوده است.
وی با تأکید بر اینکه تربیت شدگان فاطمه زیربار ذلت نمی‌روند، گفت: هیهات منا الذله فریاد سیدالشهداست و روایت زیبایی نیز از امام صادق(ع) در کتاب تحفةالعقول صفحه 58 نقل شده است که کسی که با رغبتش ذلت را بپذیرد، شیعه نیست و شیعه اهل بیت(ع) ذلت‌ناپذیر است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به روند مذاکرات اخیر  خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران، هنوز این ملت را نشناخته‌اند و از اول مذاکرات یعنی از حدود 18 ماه پیش تاکنون، آمریکایی‌ها با یک تحلیل غلط مدام ملت ایران را تحقیر کردند و حرف‌های نامربوطی گفتند که در شأن خودشان بود.

«گزینه روی میز» یک تهدید نخ نما شده دشمن است
امام جمعه موقت تهران گفت: عضو مذاکره کننده آمریکا نیز گفت که فریبکاری در ژن ملت ایران است و به یک ملت اهانت کردند و هنوزهم دست از اهانت‌های خود برنداشته‌اند و اینکه مدام حرف نخ نما شده تکرار می‌کنند که همه گزینه‌ها روی میز است این یعنی تحقیر ملت ایران و مقدمه تسلیم است، ولی باید توجه داشته باشند ایران خانه اهل بیت(ع) است و مطمئن باشند آرزوی تسلیم ملت ایران را به گور خواهند برد.
وی تأکید کرد: این‌ها باید بفهمند این امامزادگانی که ما به زیارتشان می‌آییم، کانون عزت و ذلت‌ناپذیری بودند که شهید شدند و آرزوی تسلیم دشمن را به دلشان گذاشتند لذا تمام عاشقان اهل بیت(ع) نیز این چنین هستند.
آیت‌الله خاتمی‌، افق آینده ملت ایران را افقی روشن ارزیابی کرد و ادامه داد: ملت ایران 36 سال است که با عزت و ذلت ناپذیری بیعت کرده است و به فضل خدا تا آخرنیز این‌گونه زندگی خواهد کرد و زیربار زور دنیای سلطه و استکبار نخواهد رفت زیرا این راه و منش پیروان اهل بیت(ع) است.

تکریم امامزادگان، تعظیم شعائر الهی و ادای اجر رسالت پیامبر(ص) است
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، پنجمین ویژگی امامزادگان را تکریم آنان دانست و گفت: تکریم امامزادگان یعنی به زیارت آمدن آن‌ها، نمازخواندن به روح بزرگان و هدیه کردن و غیره است که خود مصداق دو آیه شریف قرآن کریم است یکی، تعظیم شعائر الهی و دیگری ادای اجر رسالت پیامبر(ص) است.
وی با اشاره به تعدد امامزادگان در شهر شیراز عنوان کرد: اینکه چند مقبره در شیراز تبدیل به خورشید فروزان می‌شود، خود پیام دارد و پیامش این است که این امامزادگان فدای دین و ارزش‌های الهی شدند و کاری که از دست ما بر می‌آید این است که به آن‌ها بگوییم شما فدای ارزش‌های دینی شده‌اید، ما هم عاشق این روحیه و خصلت شما هستیم و باید این را به واسطه حضور در این حرم‌های مطهر اعلام کنیم.
آیت‌الله خاتمی خطاب به مجاوران آستان قدس علی‌بن موسی الرضا(ع)، حضرت معصومه(س) و سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: برای زیارت این مرقدهای مطهر برنامه داشته باشید و اینکه هر روز سلام دهید کافی نیست یعنی باید هر روز و یا هفته‌ای یکبار تنها به نیت زیارت این امامزادگان از خانه خود خارج شوید.
وی، زیارت امامزادگان و محبت آنان را مزد رسالت پیامبر(ص) طبق آیه 23 سوره شوری «... قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى...؛ ... بگو به ازاى آن [رسالت] پاداشى از شما خواستار نیستم مگر دوستى در باره خویشاوندان...» دانست و گفت: سود این محبت و دوستی به نفع بندگان است و خروجی آن این است که راهی جز راه اهل بیت(ع) را انتخاب نمی‌کنیم.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به ششمین ویژگی امامزادگان عنوان کرد: مزار این امامزادگان در طول تاریخ، کانون نور بوده است و طبق آیه 36 سوره نور « فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ؛ در خانه‏هایى که خدا رخصت داده که [قدر و منزلت] آنها رفعت‏ یابد و نامش در آنها یاد شود در آن [خانه]ها هر بامداد و شامگاه او را نیایش مى‏کنند» این‌ خانه‌ها، خانه‌های مرتفع معنوی هستند که در آن‌ها یاد خدا می‌شود و در حرم امامزادگان روزی هزاران بار ذکر خدا می‌شود که این‌ها بر روی در و دیوار نیز تأثیرگذار هستند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند، ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی عمیق آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، حرم شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) گفت: کارکرد این امامزادگان حلقه‌های معرفتی است و این مکان‌ها باید کانون برنامه‌های فرهنگی باشند و از این نور آنان برای کارهای گسترده فرهنگی استفاده شود.


«امین ولایت» امروز امیر‌ دل‌هاست/ بهشت احمدی(ع)؛ میعادگاه عاشقان + عکس
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 18:3

گروه اجتماعی: امروز، ۶ ذی‌القعده و سالروز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) معروف به «امین ولایت» است و عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(س) از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس راهی بهشت احمدی(ع) شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امروز، 6 ذی‌القعده و سالروز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) معروف به «امین ولایت» است. همان که تداوم مکتب شیعه اثنی عشری، مدیون امانت‌داری و ولایت‌مداری اوست تا نشان دهد که برای شیعیان تنها یک چیز مهم است و آن تداوم و بقای اسلام و مکتب اهل بیت(ع).
عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(س) از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در این روزها راهی بهشت احمدی(ع) شده‌اند تا از باغ پرنور و برکتش، خوشه‌ای برای عاقبت خویش برچینند.

به راستی، جمعیت زائران در این روز و شب‌ها به حدی زیاد است که حتی راه‌های ورودی و خروجی حرم مطهر نیز در برخی اوقات پاسخگوی خیل عظیم آنان نیست. آنان که تنها به عشق امیر دل‌ها راهی این مکان شریف و نورانی شده‌اند.
امسال نیز مردم استان فارس تلاش کردند تا به خوبی دین خود را نسبت به خاندان پاک عصمت و طهارت ادا کنند، لذا از روزهای گذشته، 10 هزار نفر از مردم این استان از شهرستان‌های دور و نزدیک در قالب 100 کاروان پیاده، راهی حرم احمدی(ع) شدند تا بتوانند در سالروز بزرگداشت آن حضرت با نثار شاخه‌های گل، عرض ادبی به سیدالسادات الاعاظم داشته باشند.

شب گذشته، 29 مرداد دسته دسته مردمان عاشق همراه با شاخه‌های گل وارد حرم مطهر احمدبن موسی(ع) شدند تا در شب بزرگداشت آن حضرت علاوه بر شرکت در مراسم‌های معنوی و کسب فیض از آنان، میثاقی دوباره با اهدافی که آن حضرت در راه آن به شهادت رسید، ببندند و آن تأکید و تأیید راه ولایت‌مداری است. به همین دلیل رئیس دفتر مقام معظم رهبری یکی از سخنرانان این مراسم‌های معنوی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود.

از صبح امروز، 30 مرداد نیز عاشقان و دلدادگان امیر دل‌ها از هنگامه اذان صبح در شبستان امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و پس از قرائت دسته جمعی دعای ندبه، برای تعجیل در ظهور حجت دل‌ها و امید انبیا و اولیا در طول تاریخ دعا کردند.
در سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) هر لحظه و هر ساعت، بر خیل زائران آن حضرت افزوده می‌شود. زائرانی که هر کدام همراه خود کوله‌باری از حوائج و عشق و علاقه به ساحت خاندان اهل بیت(ع) و امید به شفاعت آنان را به همراه دارند. با یکی دو نفر از این زائران همکلام می‌شویم تا از زبان خود آنان، ناگفته‌های درونشان را بشنویم. 
مرضیه صداقت، یکی از زائرانی است که در هنگامه نماز با او مواجه می‌شویم. او اذعان می‌کند که همراه خانواده خود از شهر بجنورد به شیراز سفر کرده است و از اینکه در سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) به این حرم مطهر مشرف شده، ابراز خرسندی می‌کند و ادامه می‌دهد: حرم احمدی(ع) بوی حرم رضوی را می‌دهد و با حضور در این حرم مطهر، احساس می‌کنم که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌ام.

وی ابراز کرد: حضرت احمدبن موسی(ع) یکی از برادران بزرگوار امام رضا(ع)ست که دقیقاً می‌توانیم برای برآورده شدن حوائج خویش از ایشان استمداد و شفاعت بطلبیم اما لازم است که اطلاع‌رسانی‌های بیشتری در رابطه با برنامه‌های حرم مطهر آن حضرت صورت گیرد.

لزوم برقراری ارتباط حرم احمدی(ع) با مراکز استان‌ها
صداقت ادامه داد: البته در ایام مختلف مذهبی سال ارتباطات مختلفی با این آستان مقدس در شبکه‌های مختلف ملی برقرار می‌شود اما لازم است که این ارتباطات نیز با مراکز استان‌ها هم برقرار شود تا مردم از نزدیک با برنامه‌ها و حال و هوای معنوی این حرم مطهر آشنا شوند.
بنا بر این گزارش، علی امیری‌زاده یکی دیگر از زائرانی است که در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با او مواجه می‌شویم و او نیز به خبرنگار ایکنا می‌گوید: من از شهر مقدس قم به شیراز آمده‌ام چون می‌دانستم که امروز، روز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) است و به دلیل علاقه فراوانی که به این خاندان مقدس دارم، تلاش کردم تا در این روز خود را به حرم مطهر احمدی(ع) برسانم.

وی ادامه داد: من در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) زندگی می‌کنم که در طول زندگی خود، از برکات معنوی این خاندان بزرگ بهره جسته‌ام به همین دلیل است همیشه تلاش می‌کنم تا در مناسبت‌های مذهبی که متعلق به این خاندان بزرگ امام موسی کاظم(ع) است، در سه حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) حضور یابم.

ارتباطات بیشتر و پویاتری میان حرم‌های اهل بیت(ع) در ایران برقرار شود
امیری‌زاده، فضای معنوی حرم احمدی(ع) را قابل قیاس با حرم مطهر حضرت معصومه(س) دانست و گفت: خوب است که ارتباطات بیشتر و پویاتری میان حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) به خصوص سه حرم بزرگ ایران برقرار شود تا بتوانیم فرهنگ اسلامی و شیعه را به خوبی تبلیغ و ترویج کنیم.
به گزارش ایکنا، امینه مولایی، زائری است که از شهر شیراز به زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) آمده است و به خبرنگار ما می‌گوید: افتخار من این است که در سایه حضرت احمدبن موسی(ع) و در جوار آن حضرت زندگی می‌کنم و همیشه خداوند را به خاطر این نعمت الهی شکر می‌گویم.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت حضور این خاندان بزرگ و پاک و مقدس است که توانسته است تا این حد به قدرت و عزت در دنیا دست یابد چنانچه مشاهده می‌کنیم امروز تمام قدرت‌های دنیا در مقابل ایران زانو می‌زنند و این مسئله را به خوبی در مذاکرات هسته‌ای مشاهده کردیم.

عامل مانایی مکتب تشیع، پیوند عمیق ایرانیان با اهل بیت(ع) است
مولایی عنوان کرد: ایرانیان به دلیل پیوند عمیقی که از دیرباز و به خصوص از بعد از حضور امام رضا(ع) به ایران، با خاندان اهل بیت(ع) دارند، به تأسی از آنان همواره راه عزت و سربلندی را طی کرده‌اند و همین عامل مانایی مکتب تشیع تاکنون بوده است.

وی تأکید کرد: من همیشه در مناسبت‌های مختلف به خصوص در روزهایی که متعلق به اهل بیت(ع) است، به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف می‌شوم تا بتوانم از فیوضات الهی این حرم مطهر کسب فیض کنم.
این گزارش می‌افزاید، ویژه برنامه‌های سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) همچنان ادامه دارد و بناست تا در ساعت 17 امروز کیک شادباش بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در حرم مطهر آن حضرت و در میان زائران توزیع شود.
بعد از نماز مغرب و عشاء امشب نیز باز هم ویژه برنامه حضرت احمدبن موسی(ع) با سخنرانی آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و مولودی‌خوانی برگزار خواهد شد.


پایان تصویربرداری سریال «تنهایی لیلا» در لواسان+تصاویر جدید
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 19:11

تصویربرداری سریال «تنهایی لیلا» که به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی سه ماه پیش کلید خورده بود، امروز در لواسان به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» امروز پس از پنج ماه تصویربرداری در لوکیشن لواسان به پایان می‌رسد.

در سکانس‌های پایانی از این سریال اغلب بازیگران از جمله:‌ بهروز شعیبی،‌مینا ساداتی،‌اکبر زنجانپور و ... حضور دارند.

تا به حال 17 قسمت از این سریال هر شب ساعت 21 از شبکه سه سیما بروی آنتن رفته است. 

«تنهایی لیلا» یک ملودرام مذهبی اجتماعی است که به گفته محمدحسین لطیفی حال و هوای «صاحبدلان» را تکرار کرده است.

از بازیگران این سریال می‌توان به:‌ مینا ساداتی،بهروز شعیبی،اکبر زنجان پور،حسن پورشیرازی،آفرین عبیسی،نسرین مقانلو،برزو ارجمند،رضا رویگری،سعید داخ،بهادر زمانی، علی صالحی و ... با حضور:سام قریبیان،اندیشه فولادوند.

 این سریال به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی تولید شده و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از: تهیه کننده: محمدرضا شفیعی / کارگردان: محمدحسین لطیفی / نویسنده: حامد عنقا/ دستیار کارگردان: حسن لبافی/ مدیر برنامه ریزی: علی صابری/ منشی صحنه: علیرضا فرحزادی/ مدیر تصویربرداری: رضا شیخی/ تصویربردار: مصطفی معمار / مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست /طراح صحنه و دکور: بابک پناهی/ طراح لباس: مهناز غنی،طراح گریم: ایمان امیدواری،آهنگساز: کارن همایونفر،مدیر تولید: فرشید رئوفی،جانشین تولید: مرتضی پیرهادی،مدیر تدارکات: سعدی کنگاور نظری،تدوینگر: مهدی جودی،طراح صداگذاری:سید محمود موسوی نژاد،جلوه های میدانی: امیر روزبهانی،دستیار تهیه کننده: سید سجاد طباطبایی،عکاس: مهدیه لطیفی،روابط عمومی: راضیه جباری،مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا و ... اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: پایان تصویربرداری سریال «تنهایی لیلا» در لواسان+تصاویر جدید,
فارس؛ استان دوم کشور ازنظر رتبه‌های تک‌رقمی کنکور
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 14:16

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: امسال فارس ازنظر رتبه‌های تک‌رقمی، مقام دوم کشور را از آن خود کرد.

حمیدرضا آذری عصر امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر شیراز اظهار داشت: از تمام اعضای شورا و شهردار شیراز که تجلیل از نخبگان کشوری و استانی را در دستور کار قرار دادند صمیمانه تشکر می‌کنم و تشکر ویژه ما از احداث یک مجتمع بزرگ آموزشی توسط شهرداری است.

وی افزود: دانش‌آموزانی که امروز در شورا تجلیل می‌شوند سرمایه‌های بزرگ ایران اسلامی هستند.

آذری ادامه داد: دو نفر از این دانش‌آموزان از یک خانواده و دوقلو هستند و پدر آنان نیز یک آزاده سرافراز است.

این مسئول اضافه کرد: احسان و عرفان طاهری‌فرد که رتبه پنج و شش تجربی کشور را به دست آوردند، از مدرسه شهید دستغیب تیزهوشان ناحیه دو هستند.

آذری بیان کرد: با توجه به آن‌که هفت دانش‌آموز این استان در کنکور امسال رتبه تک‌رقمی کسب کردند، فارس ازنظر رتبه‌های تک‌رقمی مقام دوم کشور را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: «مهدی لطافتی» رتبه چهار ریاضی کشور از شهید دستغیب ناحیه دو، «امیرحسینی» از نمونه دولتی غزال رتبه پنج ریاضی را در کشور کسب کرده و همچنین «الهام رفیعی» رتبه هشت هنر از فرزانگان یک ناحیه دو است.

به گفته وی، «صدف وفا» رتبه هشتم کشور در گروه علوم انسانی از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ ناحیه دو شیراز و «یاسمین فروتنی» از دبیرستان فرزانگان ناحیه دو شیراز دارنده رتبه دوم گروه زبان‌های خارجه از افتخارات امسال آموزش‌وپرورش فارس بودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: «فاطمه زرگر باشی» حائز مدال طلای جهانی «اختر‌فیزیک و نجوم» که علاوه بر طلای جهانی در خلاقیت نیز رتبه نخست را کسب کرده است امروز در جمع تجلیل‌شوندگان توسط شورا حضور دارد.

آذری یادآور شد: بسیاری از این دانش‌آموزان در زمینه حفظ قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه نیز تسلط دارند و توکل به خدا و انس با ائمه اطهار و قرآن را در موفقیت خود دارای نقش برجسته دانسته‌اند.


کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرودشت
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 13:52

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفـت : از یک دستگاه تریلر نفتکش در یکی از روستاهای این شهرستان 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف شد.

سرهنگ علی شیبانیان افزود : ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید هنگام گشت زنی و سرکشی از گاراژها در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه تریلر نفتکش مشکوک و در بازرسی از این وسیله نقلیه 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف کردند.

وی تصریح کرد : راننده این خودرو در صحنه حضور نداشت اما این وسیله نقلیه توقیف شد و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.



:: برچسب‌ها: کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرودشت,
غرق شدن جوان مرودشتي در استخر يک مزرعه
نوشته شده توسط حسین برزگر در ساعت 13:44

جوانی در استخر یک مزرعه در شهرستان مرودشت غرق شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: این جوان 17 ساله در هنگام شنا در استخر یک مزرعه به علت ناآشنایی با فنون شنا غرق شد و پس از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داد .

سرهنگ علی شیبانیان به شهروندان توصیه کرد از شنا کردن در رودخانه ها و سایر مکان هایی که نجات غریق وجود ندارد پرهیز کنند .



:: برچسب‌ها: غرق شدن جوان مرودشتي در استخر يک مزرعه,
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد